Dag 13; Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 13; Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 13; Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

19 September 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vandaag was een dag met een enorme tegenstelling. Niet negeatief hoor ;-)

Deze morgen moesten we een beetje op tijd opstaan omdat we een lange rit voor de boeg hadden. We waren van plan om weer bij het buffet te ontbijten, maar de rij was daar zo lang dat we daar geen tijd meer voor hadden. Onderwegde hebben we zelf een broodje kaas in elkaar geflanst.

Wat trouwens wel mooi was, we hebben in het Excalibur hotel een upgrade gekozen naar een luxere (gerenoveerde) kamer. Dit zou 30dollar per nacht meer kosten als de standaard kamer. Toen we echter gingen uitchecken kon je je rekening inzien. Hier was 0dollar extra bij gerekend! Dus we hebben mooi voor de prijs van een standaard kamer in een grotere, luxere kamer gezeten met uitzicht op The Strip. Mooi gelukje dus.

Onze weg vandaag zou dwars door Death Valley gaan. Het was ongeveer 2,5uur rijden totdat we echt in Death Valley zelf aankwamen. De weg ernaartoe was wederom weer erg mooi, maar wel heuvelachtig. Inmiddels hebben we ook de staat Nevada verlaten en waren we Californie weer binnengereden. In Death Valley aangekomen klom de temperatuur alweer gestaag omhoog. Het eerste punt dat wij tegenkwamen (we kwamen in het zuid-oosten binnenrijden) was Zabriskie Point. Dit is een van de heetste plekken op aarde en ziet er uit als een golvend duinlandschap. Hier leeft zo goed als niets. Het was inmiddels 115graden Fahrenheit, wat neer komt op 45 graden Celsius! Pff je voelde de zon echt op de huid branden, terwijl er ook nog eens een windkracht 6 ofzo stond. Het waaide enorm! Uiteraard zorgde de wind niet voor verkoeling, het voelde als een warme (hete) fohn.
Nadat we wat foto's gemaakt hadden stapten we weer in de auto en reden we richting het visitor center, 10minuten verderop. Hier stond buiten een thermometer die de temperatuur van 113graden Fahrenheit aangaf. Dat is dan 45graden Celsius. Pff echt heet! Dat kennen we niet in Nederland. Sowieso is de warmte hier een heel stuk droger als in Nederland.
Binnen in het visitor center was het heerlijk koel.
Er hing daar een bord dat er sinds april dit jaar al 2 mensen zijn omgekomen door de hitte in Death Valley nat. Park. Dat je dus goed voorbereid moet zijn en ook goed moet opletten.
Het was trouwens warm voor de tijd van het jaar. Normaal is het zo'n 106 graden Fahrenheit in september.
Hierna zijn we de auto weer ingestapt om naar onze eindbestemming Mammoth Lakes te rijden. Wanneer je van Las Vegas de route richting Mammoth Lakes pland, geeft hij aan dat het al 5,5 uur rijden is. Google Maps had geen rekening gehouden met de route DOOR Death Valley, dus we konden wel een uur bij onze route op tellen. We hebben elkaar afgewisseld met rijden dus dat is verder geen probleem geweest.
Tegen de avond rond 18uur kwamen we aan bij ons Motel in Mammoth Lakes. We reden zo een ski-oord in joh! Haha echt apart. Dat is dus die enorme tegenstelling van vandaag. Van het overdreven Las Vegas met alle neonverlichting, muziek en entertainment naar klein Oostenrijk hier. Dat niet alleen, ook de temperatuur was enorm gekelderd. Van 115graden Fahrenheit (45graden Celsius) naar 61 graden Fahrenheit (16!! graden Celsius) Haha echt ongelovelijk.

Enkele dagen geleden hebben we trouwens ons motel veranderd, omdat onze eerste keus toch niet zulke goede beoordelingen kreeg. Ook was hij ineens 30dollar goedkoper geworden als dat wij geboekt hadden. Gelukkig konden we kosteloos annuleren en hebben we uiteindelijk voor Sierra Lodge gekozen. Bij het inchecken stond nog een waarschuwing op de balie; dat je geen eten in je auto moest achterlaten, want er kunnen hier beren rondlopen. Gezellig dus!
Na het inchecken zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. Het is een mexicaans restaurant geworden; Gomezs. Het was er erg gezellig en best druk. Alle restaurants zaten bij elkaar in de buurt en waren allemaal gevestigd in van die houten chalet achtige huisjes. Echt als een ski-oord dus! Het eten was echt heeeerlijk, maar de porties waren weer eens van echt Amerikaans formaat. Pff we gingen tonnetje rond daar weer weg. Na 5 minuten rijden waren we alweer in ons motel. De grote verrassing van vanavond was; een heerlijk stomende jacuzzi! Ohh dat was echt heerlijk om daar even in te zitten. Hij stond wel vrij warm, maar het was heerlijk om even in te onstpannen. Daarna even gedoucht en toen nog een beetje op internet gesurft voor de route en bezienswaardigheden van morgen; Yosemite national park.

• 19 September 2014 - 10:43

Bennie:

Hoi Linda en Robin,
    Dat was dus die lange rit waar we het vooraf over hebben gehad. Blijkbaar ook nog een uur langer dan jullie hadden gepland. Maar wel weer een fantastische omgeving naar ik heb begrepen.
    Prachtige foto's weer. Wat rijden jullie steeds weer door schitterende landschappen.
    Maar wat een hitte steeds zeg, pffffffff. Echt niet normaal.
    Als ik jullie verslagen zo lees, dan nemen jullie het er wat het eten betreft, ook wel aardig van, hahaha.
    Wij genieten met jullie mee.
    Lieve groet, Bennie en Tineke

• 19 September 2014 - 15:44

Manon:

Jeeetje wat een overgang! Echt bizar lijkt me. Zorg maar dat jullie niet ziek worden!
    Hele mooie foto's weer. Mooi dat er zoveel verschillende landschappen zijn binnen 1 land.
    Yosemite lijkt me ook prachtig. Enne luxe hoor zo'n jacuzzi, heerlijk!

• 19 September 2014 - 16:16

René:

Hallo avonturiers,

Ook dan eindelijk hier een reactie van de Stadshagenees. Zeer vermakelijk om elke dag al jullie ervaringen hier te lezen. Volgens mij moet je wel pijn van het typen hebben, wat een verhalen. Je kunt er wel een boekwerk van maken. Als thuisblijver krijg je tijdens het lezen steeds meer het gevoel: Potverdorie, de USA moet ook op mijn bucketlist!

Goed dat jullie gekozen hebben om niet georganiseerd op reis te gaan, dan heb je alle vrijheid voor je eigen roadtrip. Je moet dan wel heel veel km achter het stuur zitten, maar dat zal niet al te vervelend zijn met zo’n bolide onder je kont. Ik had wel een filmpje willen zien met Robin die voor het eerst een automaat rijdt haha! Wel respect dat hij ondanks zijn hoogtevrees langs het ravijn durfde te rijden.

Het avontuur begon dus in L.A. Lijkt me een toffe stad, maar aan de andere kant ook druk en mega toeristisch. Heb jullie de ster van Jim Morrison/the Doors ook gezien op De Walk of Fame? Grappig hoe jullie alle verschillen met Nederland weergeven; mega supermarkten met obesitas scootmobielen, drinkbekers van een liter en natuurlijk alle idioterie in Las Vegas :D Als ik jullie was zou ik na de vakantie maar niet op de weegschaal gaan staan ivm die porties eten daar ;-))

Erg jammer voor jullie dat de Antelope kloof niet doorging, maar de Grand Canyon heeft deze teleurstelling wel verzacht neem ik aan. Prachtige plaatjes die jullie hier geschoten hebben. Ik vraag me af hoeveel jullie er al totaal in 2 weken gemaakt hebben, zeker geheugen bijgekocht?  Het avontuur met de overnachting in de auto was grappig om te lezen, ook al was het voor jullie wat minder prettig. Dat shitmotel was wel een goeie geweest voor ‘’Red mijn vakantie’’!

Die kermis van Las Vegas lijkt mij ook wel een belevenis en een flinke overgang als je daar vanuit die prachtige, rustige natuurparken aankomt. Hebben jullie daar ook nog een van de vele ‘’Wedding chapels’’ bezocht? Die heb je daar in overvloed hihi. Ohja nog iets gezien van the Hangover, zoals de hotelkamer of een rondlopende tijger met een gestoorde Aziaat erbij? Die Stratosphere tower lijkt me ook tof, net zo hoog als 5x de Peperbus. Een abseilende Robin had ik wel stoer gevonden…

En dan na de heetste plek op aarde nu opeens weer aanbeland in een koud skigebied, het kan verschillen! Maar goed, zo'n hete jacuzzi is dan ook niet vervelend. Liepen er nog een paar verdwaalde beren rond? Vandaag dus Yosemite Park op de planning. Ik kijk nu al uit naar het verhaal over deze belevenis. Heel veel plezier jullie 2 de komende dagen richting San Francisco!

Groetjes en veel liefs van René