Dag 14; Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 14; Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 14; Mariposa

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

20 September 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Alweer 2 weken zijn we hier in The USA! De eerste week ging aardig traag (wel positief!) want we maakten zoveel mee ineens. Nu ging de 2e week iets vlotter , maar waarschijnlijk zal de laatste week wel erg snel voorbijgaan! Ergens ook wel weer fijn om straks thuis te zijn hoor, we missen onze families en dieren heel erg en ook onze dagelijkse dingetjes. Oja en ons eigen bed! Haha.. Het ligt hier wel goed hoor, maar toch slaapt je eigen bed het fijnst ;-)

Vanmorgen stond de wekker om 08.45uur, omdat we in het motel zelf gingen ontbijten. Voordat alles op was.... Het was weer een continentaal ontbijt. Verder niet erg hoor, maar we missen de Nederlandse kaas zo! Er ligt uberhaupt geen kaas, dat is in dit land nogal duur hebben we gezien. En als ze al kaas hebben is het cheddar kaas, zoals je bij de Mac Donald op je burger krijgt.
Na het ontbijt zijn we langzaamaan richting auto gegaan om te vertrekken richting Yosemite national Park. Het was ongeveer een half uur rijden tot het begin van de Tioga Pass, DE weg dwars door Yosemite Park heen, op grote hoogte. De weg beloofde nogal gevaarlijk te zijn zonder vangrail e.d, maar toch raadden veel mensen deze route aan omdat deze erg mooi moet zijn. De Tioga Pass viel ons heel erg mee! Er waren inderdaad plekken waar geen vangrail was, maar de weg was daar niet overdreven smal of eng. Wat ook wel meehielp is dat wij van oost naar west reden. Wanneer je andersom rijdt, rij je wel gelijk aan de 'afgrond'. Na 10minuten op deze weg te hebben gereden kwamen we gelijk al een coyote tegen! Meneer (of mevrouw..) stak doodleuk eventjes de weg over. Heel apart om te zien! Even later renden er ook nog een paar kleine eekhoorntjes de weg over. Onderweg zijn we op meerdere plekken gestopt om van het uitzicht te genieten. Zo kwamen we langs beekjes met rotsblokken en uitzichten met grote bergen in de verte. We zijn ook bij een meer gestopt; Tenaya Lake, echt heel helder blauw water, wel koud! Daarna zijn we nog bij een mooi uitkijkpunt gestopt; Olmsted point. Hier kun je in de verte de bekende Half Dome rots zien liggen.
Ook hoorden we daar een hoog geluid de hele tijd, een soort roep. Toen lazen we het informatiebord en bleek het de roep te zijn van de yellow-bellied marmot (geelbuikmarmot) Echt grappig! Daarna zijn we de resterende Tioga Pass doorgereden. Er kwamen niet veel uitkijkpunten meer. Vervolgens zijn we de Big Oak flat road opgereden omdat Linda dacht dat zich daar ergens de grote Seqoia bomen zouden bevinden. Uiteindelijk was dat niet zo, maar reden we wel door een heel mooi bebost gebied heen, met grote loofbomen aan weerszijden. Voor de grote Seqoia bomen moest je dieper het bos in rijden. Ook kwamen we door stukken bos die helaas in brand hadden gestaan. De geur was nog heel erg duidelijk aanwezig. Er stonden ook borden die aangaven wat het risico op bosbranden was vandaag, dit was 'extreme risk'. Dat waren we nog niet eerder tegengekomen tijdens onze roadtrip. Wel borden met 'average risk'.
Het laatste stuk richting Mariposa was niet zo succesvol. De weg werd smaller, berg op- en afwaarts en ook nog zonder vangrail. Onbegrijpelijk dat het zoveel gevraagd is om in de bochten sowieso een vangrail neer te zetten. Eindelijk kwamen we na een lange en spannende weg aan in Mariposa bij het Miners Inn. Het is een aardig groot complex ook weer met zwembad en hot tub! Linda is nog even gaan zwemmen, maar zo heel erg warm is het hier hoog in de bergen niet. Wel een graad of 25 alsnog hoor.

Als avondeten zijn we maar eens weer naar de plaatselijke Subway gegaan ;-) Naast de subway zat een heel vrolijk ijs-zaakje waar we een bakje ijs gehaald hebben met een topping van M&M's, cheescake stukjes en mini marshmellows! Was lekker! Daarna hebben we nog even op de kamer ontspannen ge-internet waarna we het bed maar eens inkropen.

Morgen gaan we weer naar Yosemite Park toe, maar dan via de hoofdweg aan de zuidkant van het park (uurtje rijden vanaf Mariposa) en niet via enge vangrail-loze berg weggetjes.

• 20 September 2014 - 08:02

Antje:

Wij genieten erg van jullie reisverslag en de mooie foto's. Geniet nog van de laatste week, voor je het weet gaan jullie weer back home!! Groet uut Kamp'n,,

• 20 September 2014 - 19:46

Bennie:

Hoi L & R,
    Ik blijf in herhalingen vallen, als ik zeg dat we jullie belevenissen prachtig en heel erg interessant vinden, maar ik kan het niet anders zeggen.
    De foto's spreken vaak al voor zich, wat de natuur betreft. Van Maurice en Ilse hadden we dit uiteraard ook
    al eens gehoord, maar met de huidige internet mogelijkheden blijven we vrijwel "live" op de hoogte.
    Yosemite Park moet je blijkbaar gezien hebben, zo ontzettend bekend. Ben benieuwd hoe jullie dit weer zullen ervaren, wanneer jullie het intensiever gaan bezoeken.
    We horen en zien het wel weer. Erg leuk om steeds op de hoogte gehouden te worden van jullie USA-trip.
    Wat Boy betreft is er wel iets aan de hand......................., hij wil bij ons blijven, hahahaha.

Liefs van Pa en Ma Visscher

• 20 September 2014 - 21:22

Peter & Susan:

Wat een geweldige verhalen iedere dag! Jullie kunnen ze wel bundelen in een boek samen met jullie foto's. Dit is een reis waar je nog vaak aan terug zal denken :)
    Heel veel plezier en vooral genieten van jullie laatste week! Groetjes van ons.