Dag 12; Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 12; Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 12; Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

18 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag zijn wij en beetje op tijd uit bed gegaan omdat we eventjes met onze familie in Nederland wilde bellen. Was wel even fijn om de bekende stemmen te horen :-)
Daarna zijn we weer even naar boven gegaan en per ongeluk weer in slaap gevallen. Tussen de middag werden we pas weer wakker, oeps! Nouja, toen de auto gepakt en richting de Hooverdam gereden, die stond vandaag op de planning. Onderweg zijn we bij de Walmart gestopt op even een broodje te halen voor ons enorm verlate ontbijt (inmiddels brunch).
Met een half uurtje waren we bij de Hooverdam. Het parkeren kostte 10dollar, afzetters. We zijn met weer dik 40graden Celsius de Hooverdam opgelopen. Het was wel een mooi uitzicht, maar wanneer je er op staat zie je de dam natuurlijk niet in zijn totale omvang. Daardoor vonden wij ook dat het een beetje tegenviel qua grootte. Wel kon je naar beneden kijken naar de enorme betonnen opppervlakte, richting het water. Toch wel een imposant hoe hoog de dam is. Op de terugweg zijn we via het uitkijkpunt op Lake Mead gereden. Echt een enorm groot meer is dat, met diepblauw water. Op de terugweg reden we ook nog een stukje langs Lake Mead en reden we via de snelweg Las Vegas binnen. We hadden een mooi uizicht op de hoogbouw in de verte.
Eind van de middag kwamen we weer bij ons hotel aan. Linda ging even zwemmen terwijl Robin op de tablet een boek ging lezen. Om 18uur hadden we gereserveerd bij, je raadt het al.. Buca Di Beppo! We hebben ongeveer hetzelfde gegeten als de eerste dag en het was wederom heel erg lekker! Was trouwens maar goed dat we gereserveerd hadden, want er stond een flinke rij op een tafeltje te wachten buiten. Nadat we ons letterlijk tonnetje rond gegeten hadden zijn we weer met de auto op pad gegaan.
We zijn via het outletcenter (voor Robin's schoenen, die er uiteindelijk ook niet meer in zijn maat waren) naar de Stratosphere tower gereden, helemaal aan het begin van the Strip. Linda wilde graag naar boven om het uitzicht op Las Vegas 's avonds te zien. Robin is beneden gebleven, hij vond het iets te hoog, ook ic.m. De prijs die je ervoor moest betalen. Linda was niet de enige die graag dat uitzicht wilde zien. Het was druk!! Eerst 25 minuten gewacht in de toegangsrij, daarna nog een keer 15 minuten voor de lift naar boven. Uiteindelijk boven aangekomen was het wel een erg mooi uitzicht. Door alle lampjes kon je pas echt zien hoe groot Las Vegas is! Ook The Strip zie je liggen met alle hoogbouw eraan. Bovenin waren ook 3 attracties aanwezig. Je kon er in een karretje die voorover schoof alsof je van de toren af viel, een arm met bakjes eraan die ronddraaide, of je kon abseilen. Dat uitzicht is prima, maar die attracties zie je ook Linda niet in gaan hoor.
Eenmaal weer beneden zijn we weer met de auto richting ons hotel gegaan over de strip. Onderweg moesten we nog echt even stoppen bij het Bellagio Hotel, voor de fontein-show. Gisteren waren deze shows afgelast door de wind. Gelukkig konden we makkelijk parkeren in de garage van het Bellagio hotel zelf. Wat trouwens wel opvallend is hier Las Vegas is dat je eigenlijk nergens hoeft te betalen voor het parkeren! Met al die poppenkast en attracties hier hadden we dat wel verwacht. Maar nee, elk hotel heeft een groot self-parking terrein die je zo kunt op- en afrijden. Heel makkelijk.
Een paar minuten later stonden we er helemaal klaar voor, net op tijd voor de nieuwe show. Het was echt prachtig! Je hoorde ook de kracht waarmee die waterstralen omhoog geschoten werden. De fonteinshow bewoog mee op een speciaal nummer dat er dan dus bij hoorde. Bij de eerste show die we zagen was die 'Time to say goodbye' van Andrea Bocelli en Sarah Brightman. Erg mooi! We zijn nog een kwartiertje na afloop van deze show blijven staan voor de volgende show. Zo konden we een nog beter plekje krijgen. De tweede show die we hebben gezien was op het nummer van Celine Dion; 'My heart will go on' (van de Titanic) Was ook erg mooi, maar deze show was veel minder krachtig als de eerste. Nu vonden we het wel genoeg geweest, het was inmiddels ook alwel 23uur geweest. We zijn teruggereden over the Strip naar ons hotel.
Was trouwens wel leuk om een keer met de auto over de hele Strip te zijn gereden, hebben we toch alle hotels voorbij zien komen. Toch is het stuk vanaf ons hotel tot ongeveer het Mirage hotel het mooiste en drukste deel van the Strip. We hadden het idee dat hoe meer je richting het Stratosphere hotel kwam, de buurt ook een beetje achteruit ging. Leek 's avonds in ieder geval zo.
Hoe dan ook, het was laat en we zijn voor ons laatste nachtje in Las Vegas het bed in gerold.

• 18 September 2014 - 12:24

Bennie:

Hallo L en R,
    Mooi die foto's van Las Vegas en de dam. Wat een hoogte.
    Jullie vermaken zich goed zo te lezen en we hopen dat de rest van jullie prachtige onderneming net zo wordt.
    Van het contact van gisteren met ons was het plezier wederzijds hoor.
    Ging aanvankelijk een beetje moeilijk, maar uiteindelijk lukte het dan toch.
    Ik geloof dat jullie nu nog dag in Las Vegas verblijven hè en dan weer verder richting het westen.
    We zijn benieuwd hoe dat gedeelte jullie zal bevallen.
    Geniet nog even van Las Vegas en zijn enorme attracties.
    Groetjes van Pa en Ma Visscher (en Boy).