Dag 15: Boston - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 15: Boston - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 15: Boston - New York

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

22 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag is het zover! We gaan naar de Big Apple!
Vanmorgen zijn we eerst opgestaan om te ontbijten, daarna hebben we nog even een klein dutje gedaan. Om 12uur hebben we uitgecheckt en zijn we richting New York gereden. Het was een rit van zo'n 4uur.
Onderweg zijn we nog eventjes gestopt om te tanken en hebben we gelijk even een broodje gehaald als lunch. Het tanken hier is trouwens echt belachelijk goedkoop... Voor een volle tank betaal je 30dollar! Dat is omgerekend net geen 27euro. Dat is nog eens goedkoop auto rijden.
Eindelijk kwam dan New York in zicht. Ineens doemden in de verte de wolkenkrabbers op. We hadden wat Toronto taferelen verwacht met enorm drukke 6baans snelwegen e.d. maar dat viel reuze mee. Het werd natuurlijk wel een stuk drukker, maar niet chaotisch druk.
Helaas hadden we een afslag van de TomTom gemist, want de wegen liggen soms zo dicht bij elkaar en de navigatie is natuurlijk ietsje vertraagd, dus heeft de TomTom een andere route bedacht. Nou, die was iets minder leuk dan de route die we oorspronkelijk zouden rijden. We werden namelijk Manhattan in gestuurd en zijn vervolgens via de Queensboro Bridge, Queens in gereden waar ons hotel namelijk staat. We zeiden al tegen elkaar, 'pff gelukkig hoeven we niet in Manhattan te rijden' Gedeeltelijk wel dus... Dat was wel even een stress momentje, al die auto's, tig verkeerslichten, toeterende auto's en politieagenten die het verkeer regelen. Hoe dan ook, uiteindelijk hebben we veilig het hotel bereikt.
We hebben de koffers naar boven gebracht en zijn vervolgens de auto gaan parkeren. Het hotel heeft namelijk geen eigen parkeerplaats (wat hier aardig normaal is) dus moesten we deze ergens anders gaan stallen. Gelukkig zat er een parkeerplaats 2 straten verderop. Hier laten we de auto staan totdat we richting Philadelphia vertrekken. In NYC kun je namelijk alles makkelijk met de metro (subway) doen.
We hebben trouwens een kamer met stad-zicht geboekt en we moeten zeggen dat dat ondanks we op de 4e verdieping zitten toch nog een aardig uitzicht oplevert. (Zie foto)
Nadat ook de auto geparkeerd stond zijn we naar de metro gelopen om richting Times Square te gaan. We moesten ook nog eten want het was inmiddels al 18uur geweest.
Aangekomen bij station Time Square liepen we naar buiten en bam! Een hele nieuwe wereld voor ons haha. OVERAL lichtreclames, knipperende lichtjes, grote tv-schermen, enz. Het was donker, maar door alle verlichting leek het wel dag. Waar je ook keek was er licht. Ook hele hoge gebouwen direct natuurlijk. Heel indrukwekkend!
Het was er natuurlijk ook erg druk met mensen die kris kras overal heen liepen, verkeer dat vast stond, taxi's die een weg probeerden te vinden tussen de rest door, hop on - hop off bussen die zich door het verkeer heen persten...er was genoeg te zien.
We zijn hier en daar een winkel in gelopen en hebben ondertussen gekeken waar we iets gingen eten. Het is een soort subway geworden, maar dan gewoon met (gezonde) gerechten. Je kon verschillende soorten rijst/groente/vlees kiezen, dit werd gewokt en klaar was het. Het was overigens geen aziatische tent ;)
Hierna hebben we nog een lekkere frozen yoghurt als toetje gehaald! Die hebben we wel gemist sinds vorig jaar USA! Als topping hebben we er jelly beans, m&m's, stukjes kitkat en gespikkelde chocola opgegooid. Gelijk ons hele gezonde maaltijd van 10minuten daarvoor teniet gedaan :p
Ondertussen werd er op Times Square live een opera (Otello) uitgezonden. Ze hadden een heel stuk afgesloten waar je op een stoeltje kon gaan zitten om via een groot scherm de opera te volgen. Nou he-laas hadden wij geen tijd om erbij te gaan zitten :p Niets voor ons haha maar wel leuk dat ze dit doen voor de mensen die het wel leuk vinden.
We zijn nog even hier en daar over Times Square gelopen en Linda is toen nog met 2 agenten van de NYPD op de foto gegaan! ;)
Op een gegeven moment zijn we maar richting Hotel terug gegaan want het begon aardig af te koelen. Rond 22.30uur waren we weer terug bij het hotel. Nu kon je ook mooi de lichtjes van de stad zien uit ons raam :)
Voor nu eerst maar eens even slapen in the city that never sleeps ;)

• 22 September 2015 - 15:21

Tineke En Bennie:

Hoi Linda en Robin,

Dus nu eindelijk in New York.
    Wat leuk voor die politie-agenten om met Linda op de foto te mogen. We zien ze trots en serieus kijken.
    Een hele eer voor die gasten.
    Ook zie weten natuurlijk ook wel dat jullie geoefend hebben met de wapens in Boston.
    Lijkt ons een geweldige ervaring om in New York te mogen vertoeven. Geniet er samen van.

Lieve groet (ook van Boj),
    Pa en Ma Visscher

• 23 September 2015 - 17:13

Hemmo:

Wederom mooie foto's en wetenswaardigheden. Ik zal de foto's ook aan mijn dochters laten zien. Die willen ook nog graag een keer naar NYC. Kunnen ze alvast een idee krijgen van ervaringsdeskundigen.

Maar op de foto met de pliesie? Dat is wel het laatste wat ik zou willen. Het zijn niet mijn vrienden...

Heel veel plezier nog samen.

Grtz.