Dag 17; San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 17; San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 17; San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

23 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Deze morgen werden we niet door de wekker gewekt maar door de boze buurvrouw die het hele complex bij elkaar schreeuwde. Sjonge jonge, iedereen kon meegenieten van haar tirade tegen haar man/kind of wie dan ook. De voordeur nam ze ook bijna mee, zo hard sloeg ze hem dicht.
We hadden geen ontbijt bij het motel, dit was hier afgeschaft. Toen we het destijds geboekt hadden was dit nog wel inbegrepen, maar had het motel ook nog een andere naam. Was verder niet erg, we hadden zelf nog broodjes. We kregen wel een klein bedrag terug vanwege de afschaffing van het ontbijt.
Tegen 10uur reden we weg uit Monterey. Leuk plaatsje trouwens, hadden we ons ook wel 2 dagen kunnen vermaken. Maar vandaag stond San Francisco op de planning, ons eindpunt van de roadtrip.

We zijn toch wel een beetje trots op onszelf dat we de hele route a 4933km (volgens de verhuurder zijn computer) zonder ongelukken, pech en andere toestanden hebben volbracht. Geen lekke band, niets :-) En gelukkig ook geen dier doodgereden, daar waren we soms ook wel bang voor. Insecten behoren niet tt die categorie, de voorkant van de auto was 1 groot kerkhof wat dat betreft, bah..

We zijn over Highway 1, via Santa Cruz, Davenport, Pescadero, Half Moon Bay en Pacifica uiteindelijk bovenin bij Point Lobos in SF beland. We hebben voor deze weg gekozen omdat je dan echt een hele mooie route naar SF rijdt, in plaats van de betonnen, (wel snellere) snelwegen. De route duurde (zonder stoppen) 2,5uur. Onderweg zijn we 2 keer gestopt. De eerse keer was echt een prachtig punt; San Gregorio State Beach. Daar kon je vanaf een hoogte op het strand kijken en zowel links als rechts zag je nog kilometers kustlijn lopen. Het waaide er behoorlijk trouwens, maar dat is ook niet heel gek aan zee.
Hierna zijn we doorgereden richting Point Lobos. Hier aan beland had je ook weer vanaf hoogte een mooi uitzicht op zee, op de rotsen en op de Golden Gate bridge! Toen we de brug zagen hadden we echt het gevoel dat we in SF waren haha! Hierna was het nog 20minuten rijden naar het hotel. Toen maakten we kennis met het chaotische verkeer en de wegen. Dat was wel weer even wennen na al die landelijke, rustige wegen.
Bij het hotel konden we gelukkig eerder inchecken als 15uur, want we moesten de auto ook nog terugbrengen. Nadat we de auto leeg hadden gehaald en de hotelkamer met onze spullen vol stond zijn we de auto gaan wegbrengen. We hadden net tegen elkaar gezegd dat we toch blij waren dat de TomTom zo goed z'n werk had gedaan toen meneer ermee ophield. Echt ongelovelijk.. Dat ding was echt helemaal van het padje af, hij sprong van hot naar her, draaide alle kanten op, oftwel, we zijn een paar kilometer omgereden toen we toch uiteindelijk bij het inleverpunt aankwamen.
We vonden het eerst jammer dat we de auto moesten inleveren, maar nu we hier in SF hebben gereden in dat chaotische verkeer, inclusief TomTom die zelfs de weg kwijt was, waren we opgelucht dat de auto weer bij de verhuurder was.
We zijn hierna teruggelopen naar het hotel, 10minuutjes verderop. Hier zijn we weer eventjes 'ying yang' geworden na alle hectiek.
Oja het hotel. We checkten (voordat we de auto wegbrachten) in en kregen de sleutel van onze kamer. We hadden een standaard kamer geboekt. Nou, echt... In de standaard kamer staat een bed, daar kan verdorie net je 10 jarige kind in slapen! We zijn niet verwend hoor, maar dit bed was zo smal, het was gewoon een lits-jumeaux maat. De kamer was verder wel echt in nette staat hoor. Robin was inmiddels naar beneden gegaan om te vragen of ze geen kamer hadden met een groter bed. Dit was er gelukkig wel, maar kostte het wel wat meer. Liever wat meer betalen dan 4 nachten met de ellebogen in elkaars nek te lopen porren. En omdat Robin het zo enorm aardig vroeg kregen we voor de helft van de prijs de upgrade. De nieuwe kamer was stukken beter. Er stond een kingsize bed en de kamer zelf was ook groter. Wat ook erg handig is, 3 deuren verderop zit de ontbijtkamer en we hebben geen last van stampende bovenburen omdat we op de hoogste verdieping (5e) zitten.

Omdat we nogal wat wasgoed verzameld hebben afgelopen periode wilden we wel graag nog even wassen zodat we nog een beetje keuze hebben voor de resterende dagen. We zijn op zoek gegaan naar een Laundry self service. Notabene 200meter verderop als de garage waar we onze huurauto hadden ingeleverd zat deze laundry.
Haha heel erg dom en raar misschien, maar het was echt heel erg leuk om dit zo te doen! Je gooide je was + wasmiddel in zo'n bovenlader en zette hem aan. 28minuten later was je was klaar en kon je het in de droger er tegenover doen. Deze was ook na 28minuten klaar. Geen idee waarom het in NL bij onze eigen wasmachine 2,5uur moet duren, maargoed de was was wel gewoon schoon naar ons idee. Apart dat wij in NL amper of geen zaakjes zoals deze hebben, kennen we eigenlijk niet echt. Alhoewel, in Zwolle zit er bij de MediaMarkt in de buurt toch wel 1. Tijdens het wachten op onze was hebben we trouwens een nieuwe hobby bedacht! Omdat je allemaal 'quarter dollars' in die automaten moet gooien zijn we ze eens van dichtbij gaan bekijken. Bijna elke quarter heeft een andere afbeelding. Nu blijkt dat elke staat een eigen afbeelding heeft + nog speciale uitgaves van nationale parken. Dus, we hebben besloten deze te gaan sparen! Haha, ja verklaar ons maar voor gek, maar dan zijn we ook weer even zoet. Niet dat we dat hier compleet krijgen, maar Robin heeft connecties hier in USA ;-) Dus dat moet in de toekomst wel goedkomen. Tot die tijd blijven we gewoon briefgeld omwisselen voor quarters in de laundry!
Toen de was netjes was opgevouwen zijn we teruggegaan naar het hotel om het terug te brengen. We zijn gelijk weer op pad gegaan want we moesten nog warm eten. Om de hoek van het hotel zijn we bij een chinees restaurant gaan eten. Het eten was wel lekker, maar de service e.d. was niet zo geweldig. Daarom hebben we ze mooi geen fooi gegeven haha. En daarbij hadden ze zelf al 12% 'service costs' gerekend. Oftewel, ze hebben hun eigen fooi bepaald.

Hierna waren we binnen een paar minuten weer bij het hotel en hebben we nog even rustig aan gedaan voordat we in ons kingsize bed gingen snurken.

• 23 September 2014 - 10:34

Bennie:

Hoi Linda & Robin,
    Nou dat is het eindpunt van jullie geweldige reis dan hè.
    In San Francisco vermaken jullie je ook wel weer een aantal dagen.
    Genoeg te zien hier, Alcatraz, Fisherman's Wharf, de Golden gate Bridge en het die Cable Cars lijkt me iets bijzonders om te doen. Gaan jullie ook nog die geplande Baseball wedstrijd bekijken ?
    Een prachtige afsluiting van een prachtige reis. Geniet van deze dagen in San Francisco.
    Jullie mogen met recht trots zijn op zo'n mooie onderneming.
    De verslagen waren ook erg leuk om te lezen. Jaloers makend.
    Veel plezier nog de dagen in San Francisco.
    Liefs, Pa Bennie en Ma Tineke.

• 23 September 2014 - 12:27

Manon:

Haha weer een nieuwe verzameling erbij, leuk hoor!
    Wat een avonturen op 1 dag zeg, schreeuwende buurvrouwen, TomTom die op hol slaat. Never a dull moment :D
    Wel heel fijn idd dat jullie helemaal geen problemen hebben gehad onderweg met de auto!
    Nu lekker genieten van jullie laatste dagen in een geweldige stad.

Liefs xxx