Dag 13: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 13: Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 13: Boston

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

20 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

Vanmorgen konden we een beetje uitslapen omdat we wat later hebben afgesproken met Steven. We zijn om half 10 richting het ontbijt gegaan, hebben ontbeten en zijn toen stiekem nog een dutje gaan doen.
Tegen 13uur waren we bij Steven en zijn we samen met zijn zoon Grant naar het Gillette Stadium gereden voor onze eerste American football wedstrijd ooit! Helaas konden we niet naar een wedstrijd van een grote club, zoals de New England Patriots waarvan het Gillette stadion de thuisbasis is. Zij speelden niet thuis op de dagen dat wij hier in Boston zijn. Het werd vandaag een college football wedstrijd. Dan spelen teams van Universiteiten tegen elkaar. Alhoewel dat klinkt alsof er niemand heen gaat.... er waren wel een paar duizend mensen! Na grote drukte op de weg kwamen we bij het stadion aan. Om een idee te geven hoe groot het is; er kunnen 65duizend mensen in het stadion. In Nederland kunnen in het grootste voetbalstadion ruim 53duizend mensen. En dan is dit nog niet het grootste stadion van USA.
Toen we aankwamen waren er heel veel mensen aan het 'tailgate-en' op de parkeerplaats. Dat betekent, ze waren aan het barbequen! Hah dat kennen we in Nederland natuurlijk niet, maar ze gaan dan uren voor de wedstrijd erheen, gaan uitgebreid BBQ-en, drinken enz. en erna naar de wedstrijd. Was wel leuk om te zien.
We zijn nog even een paar winkels binnen gelopen waarna we naar onze plaatsen zijn gegaan. Nou er ging een hele nieuwe wereld voor ons open hoor. Amerikanen houden wel van show, dus hier was ook genoeg te zien. Een enorm grote fanfare die wel uit een man of 200 bestond marcheerde het veld over, een groepje met cheerleaders die in de rondte huppelde en dan nog de enorme groep van spelers en staff van de thuisspelende ploeg en de uitspelende ploeg natuurlijk. Die bestonden ook uit 54 man per team!
Dat is wel even andere koek dan een wedstrijd van PEC Zwolle.
Na 15minuten op onze originele plek te hebben gezetten zijn we naar de overkant gegaan we brandden letterlijk weg in de zon.
Het was lastig om de regels van het spel te snappen, maargoed hoe dan ook was het mooi om de wedstrijd te zien.
Ook al waren het college teams, het publiek (veelal familie/vrienden) waren flink fanatiek. Ze zongen, schreeuwden en dansten. Het zal wel heleaal een belevenis zijn wanneer je bij een wedstrijd bent van een top team.
Na the 3rd quarter zijn we richting auto gegaan, om zo het drukke verkeer naar Boston voor te zijn.
We waren op zoek naar een parkeerplek, maar het was echt ongelofelijk druk in downtown Boston dat dit niet gelukt is. We hebben toen om 19.15u eerst Caroline van haar werk in downtown Boston opgehaald en hebben uiteindelijk bij haar werk geparkeerd. We zijn toen Chinatown ingelopen, want we gingen daar uit eten.
Overal Chinese restaurantjes, winkeltjes en natuurlijk bijna allemaal Chinese mensen. We zijn daar naar het favoriete restaurant gegaan van de Fam Klein. We hebben voor het eerst in ons leven ECHT Chinees eten gehad! Haha, we hebben echt nep-chinees eten in Nederland hoor, maargoed hetis wel lekker ;) We aten family-style, dat betekent dat er in dit geval 4 grote borden kwamen met elk iets anders er op. Je schept dan telkens een beetje van wat je wil op je eigen bord. Het smaakte goed!
Na het eten zijn we naar het Wilbur Theater gelopen, want we gingen naar een komedie show van Kevin James. (Dat is die man, Doug uit de serie King of Queens) Het was in een oud, gezellig theater.Gelukkig konden we zijn grappen goed volgen en was de show erg leuk. De show was alleen abrupt afgelopen, wat we in Nederland niet echt gewend zijn eigenlijk. Hij maakte z'n laatste grap, zei: "Thanks everyone" en liep het podium af. De lichten gingen aan en iedereen stond op. Vervolgens liepen we de trap af en werden we direct naar buiten gedirigeerd. Daar keken we wel even van op met het tempo waarop dat ging haha. Maar hoe dan ook was het echt leuk om een keer zo'n show in het echt mee te maken!
Na de show zijn we weer richting de auto gelopen en zijn we nog een stukje het Seaport District ingereden. Hier hebben we nog even snel een foto gemaakt van de verlichtte gebouwen in Boston Downtown.
Hierna zijn we richting huis/hotel gereden want inmiddels was het al na 12-en.
Morgen onze laatste dag Boston!