Dag 18: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 18: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 18: New York

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

25 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Een klein beetje uitgeslapen vanochtend, want dat vakantie vieren is soms wel een klein beetje vermoeiend ;)
Eind van de ochtend zijn we richting metrostation gelopen en hebben een lekker (gezond!) broodje gehaald. We zijn al tig keer voorbij die bakkerij gelopen, maar hebben hem nu pas ontdekt. Hierna zijn we op de metro gestapt en richting Brooklyn Bridge gereden.
Het is vandaag erg warm! Iets van 28graden. Niet dat we dat heel vervelend vinden :P
Bij de Brooklyn Bridge hebben we een fietsverhuurder opgezocht, want we gingen even lekker een stukje fietsen!
We hadden gelezen dat de Brooklynbridge bijna 2KM lang is en dat leek ons niet zo'n goed idee (ook omwille de tijd) om te gaan lopen.
Dus wij de fiets op en richting brug. Onder ons reden de auto's en op het bovenste dek reden de fietsers links en de voetgangers liepen rechts. Althans dat was de bedoeling. De meeste mensen hielden zich daar aan, maar je had ook van die mensen die niet snapten wat een afbeelding van de fiets op de grond betekent. Wij hadden geen fietsbel (heel raar) dus we reden maar gewoon tegen te mensen aan die in de weg liepen. Haha nee grapje, ze schrokken wel van ons maar niemand is gewond geraakt.
De brug op was wel eventjes trappen, maar dat hadden we graag over voor het uitzicht. De brug zelf is al erg mooi, maar de omgeving nog mooier! Het wegdek waar we op fietsten bestond trouwens uit alleen maar houten vlonders was wel apart.
Eenmaal aan de overkant was het uitzicht op Manhattan zoals gewoonlijk super mooi! De hoge wolkenkrabbers torenden boven alles uit.
We waren inmiddels in Brooklyn aangekomen dus, waar we naar het Brooklyn Bridge Park zijn gefietst. Een soort van boulevard langs de Hudson river. Hier hebben we eventjes op een terrasje gezeten en wat gedronken, want van dat fietsen krijg je wel dorst. Hier hebben we uiteraard nog wat foto's gemaakt waarna we langzaam aan weer terug gefietst zijn richting de brug. De terugweg was nog mooier want dan heb je de stad voor je liggen.
Gelukkig was het trouwens niet druk met fietsers op de brug, wel heel erg veel wandelaars.
Aan de overkant hebben we de fietsen teruggebracht. We zijn zo'n 2uur weggeweest.
Nu was het tijd om met de metro een stuk uptown te gaan, naar Central Park!
We waren van plan om daar ook fietsen te huren, maar daar was de tijd te kort voor. We zijn dus te voet Central Park ingegaan.
Op een gegeven moment kwamen we bij een enorm grasveld waar heleboel mensen lekker in het zonnetje zaten te eten, spelen of picknicken. Hier zijn we lekker in de zon bij gaan zitten met het uizicht op wat wolkenkrabbers. We hadden even ervoor nog wat drinken gehaald en een bakje met fruit. Dat konden we hier mooi opeten :)
We kunnen ons trouwens heel goed voorstellen dat Central Park een geweldige plek is voor de New-Yorkers. In Nederland zijn we dat groen wel gewend maar hier is het alleen maar drukte, gebouwen, auto's, stank en chaos. Dan ben je wel blij dat je eventjes de rust op kunt zoeken.
We zijn nog een stukje verder gelopen tot aan 'The Mall' waar je een bootje kon huren en een stukje in het meer kon varen.
Vanaf hier zijn we naar de metro gelopen, want het was inmiddels al rond 18uur. Om 19uur begon de wedstrijd NY Yankees tegen de Chicago White Sox. Het Yankee Stadium ligt in de Bronx, daarmee zijn we in totaal in 4 van de 5 'boroughs' van New York geweest; Manhattan, Queens, Brooklyn en the Bronx.
De metro naar het stadion was natuurlijk enorm druk, maar we konden er gelukkig nog wel in. We kwamen wat later binnen dan het begin van de wedstrijd door de drukte, maar dat is niet erg het werkt hier anders dan bij een voetbal wedstrijd in Nederland waar je van begin tot eind zit. Mensen komen en gaan hier wanneer ze willen tijdens de wedstrijd. De wedstrijd kan namelijk erg lang duren en heeft geen limiet zoals de 90min bij een voetbalwedstrijd.
Onze benen waren al enorm moe van gisteren en vandaag, moesten we ook nog een enorm eind omhoog lopen naar onze plekken! Gelukkig geen trappen, maar een soort van zig-zaggende 'heuvel' naar boven. We konden natuurlijk ook de lift nemen, maar we wisten niet dat we echt naar de derde etage moesten! Goed, we hebben het gered..
We zaten op de eerste rij met een best goed uitzicht op het speeldveld.
Wat heel raar was, was dat het stadion helemaal niet vol zat. We hadden wel verwacht dat het zo goed als uitverkocht zou zijn, maar dat was het bij lange na niet. Vorig jaar in San Francisco was het wel helemaal uitverkocht en was iedereen enorm fanatiek aan het schreeuwen en joelen. Hier bij de Yankees viel dat wel tegen eigenlijk.
De wedstrijd was niet heel erg spannend, er werden weinig ballen geraakt naar onze mening. Maar wel heel gaaf om een keer bij een wedstrijd te zijn geweest in zo'n groot stadion!
Redelijk in het begin werd er een homerun geslagen en een jongetje beneden op de eerste rij ving de bal zelf in 1 keer! Haha die zal de tijd van zijn leven hebben gehad.
We hebben nog even rondgelopen en hebben ook nog even iets te eten gehaald, want dat hadden we nog niet echt gedaan natuurlijk. Het werden nacho's met salsa dip en sour cream haha, enorm gezond! Er was verder ook niet echt veel vegetarische keuze.
Hierna zijn we nog even in de fanshop geweest en heeft Linda een Yankees pet gekocht. Robin wilde er ook graag 1, maar hij kon de goeie niet vinden helaas.
Veel mensen gingen al weg en wij hadden het ook wel gezien.
Van het stadion moesten we een klein stukje door de Bronx naar het metrostation lopen. We merkten op de heenweg al wel dat de buurt wel achteruit gaat als je vanaf Manhattan de Bronx in rijdt. En dan moet je nagaan dat we nog maar aan het begin van de Bronx zijn geweest. Het loopt nog aardig wat kilometers door.
Even tussendoor, wat wel bijzonder was, was dat toen we op het Rockefeller Center stonden we een heel groot stuk van de stad konden overzien. En de afgelopen dagen zijn we natuurlijk op zoveel plekken geweest dat we vanaf the top of the Rock konden zien, dan voel je je wel heel klein als je daar dan beneden loopt!
Goed, weer to the point; In de buurt van Times Square zijn we uitgestapt en hebben we onze laatste ronde hier gelopen. Nog even naar schoenen voor Robin gekeken, maar degene die hij wilde waren helaas niet in zijn maat.
Nu was het toch wel tijd om de metro naar het hotel te nemen, het was inmiddels al 23uur geweest. En nogsteeds liepen mensen en kinderen overal rond alsof het nog maar 18uur was ofzo. Echt de city that never sleeps..
Vlakbij ons hotel hebben we nog stiekem iets te snaaien gekocht bij het tankstation a.k.a. de buurtsuper ;)
Het zit erop, dit was onze laatste dag in New York! Morgen richting Philadelphia. Dat kan nog een drukke route worden want meneer de Paus in hier in NY aangekomen en rijdt door Manhattan in zijn Paus-mobiel. Waardoor natuurlijk enorm veel straten zijn afgesloten. We zullen nog wel even naar een alternatieve route gaan zoeken.
Voor nu gaan we nog een laatste keer genieten van de Manhattan-lichtjes die we uit ons hotelkamer-raam zien.

• 25 September 2015 - 08:15

Tineke En Bennie:

Hallo Linda en Robin,

Mooi hoor die paar dagen in New York. Zo te lezen hebben jullie best veel van de stad gezien.

Ook wij hebben mee genoten door de reisverslagen te lezen.

Nu naar Philadelphia, we zijn benieuwd wat jullie daar weer beleven.

Veel plezier tijdens de rit er naar toe.

Liefs,

Pa en Ma Visscher

• 25 September 2015 - 13:21

Manon:

Waauw echt supergaaf dat jullie in New York zijn. Lijkt me heel erg bijzonder om al die plekken die je kent uit films etc in het echt te zien. Heel leuk om te lezen!