Dag 11: Quebec - Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 11: Quebec - Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 11: Quebec - Boston

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

18 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

We zitten vandaag op de helft van onze reis!

De wekker stond deze morgen vroeg, want er stond een lange reis op het programma vandaag. We hebben ook vroeg ontbeten, dit kon gewoon in het hotel waar we zaten. Het ontbijt was in een klein kamertje met 6 tafels, wel gezellig! Het ontbijt bestond uit (geroosterd) brood, een bagel, een bakje yoghurt en een croissantje. Je kon van het brood en de bagel pakken wat je maar wilde. Voor op brood alleen wat boter, jam en een stukje kaas. Niet veel keuze, maar het was niet storend vonden wij.
Hierna hebben we uitgecheckt en zijn we op weg gegaan naar Amerika!
Het was een erg lange rit van 6.5uur uiteindelijk.
In het begin was er weinig te zien qua natuur, weer de maisvelden zoals op de heenweg. Verderop, toen we echt meer zuidwaarts reden werd het al wat meer bebost gebied.
Tegen 12.30uur zijn we de grens Canada-Amerika gepasseerd. We hadden wel weer een aardige douanier, geen chagerijnige man. Geen stempel dit keer!
Hierna kwamen we door het gebied wat de White Mountains heet. Echt heel erg mooi! Een glooiend landschap wat compleet bebost is met hier en daar een meertje of een riviertje. De weg was ook heel erg rustig en de zon scheen volop! Hoe dichter we bij Boston kwamen, hoe hoger de temperatuur werd. Voor dit tijdstip van het jaar is het hier erg warm; 89 graden Fahrenheit, staat gelijk aan 31 graden Celsius. Ons hoor je niet klagen ;)
Tegen half 5 kwamen we eindelijk aan bij het hotel in Boston.
Nu moesten we Steven, onze internet-vriend nog zien te vinden! Heel moeilijk was het gelukkig niet, hij zat in de lobby op ons te wachten.
Hij bestaat dus echt! Haha, grapje hoor.. we wisten alwel hoe hij eruit zag.
Wel heel erg leuk om hem eindelijk in het echt te ontmoeten.
Hij liep even mee naar onze kamer, nouja kamer.. het is gewoon een studio.
Er is een zithoek met bank, stoel en televisie. Een keukenblokje met zithoek, koelkast, vaatwasser en magnetron. En natuurlijk het slaapkamer gedeelte met de douche (incl. bad) ernaast. Helemaal verwend!
Wat ook echt heel aardig en attent was, is dat de familie Klein voor ons wat flesjes drinken in de koelkast heeft gezet, ze hebben een schaal fruit klaargezet en hebben ook nog een paar cadeautjes voor ons klaargelegd! We hebben een trui van de Boston Redsocks (Honkbal) en een badlaken van de Boston Celtics (Basketbal) gekregen. Echt een verrassing! :)
Nadat we ons hebben opgefrist zijn we met Steven naar zijn huis gereden. Hier hebben we kennis gemaakt met de hond, de kat en de egel! Haha ja, ze hebben een egel als huisdier, heel leuk! Wel een andere soort egel zoals wij die in Nederland kennen. Ook heeft hij ons rondgeleid in hun huis.
Tegen 18.30uur kwam zijn vrouw thuis en hebben we ook kennis gemaakt met haar. Hele aardige mensen zijn het maar dat idee hadden we al een beetje door ons online contact gekregen ;)
Hierna zijn we direct richting het centrum van Malden (voorstad van Boston) gegaan om uit eten te gaan. Hier hebben we de zoon (24) van ze ontmoet.
We zijn uit eten gegaan bij een Vietnamees restaurant, waar zij vaker uit eten gaan. Het eten was heel lekker! En erg anders als in Nederland. Wij hebben waarschijnlijk nep-vietnamees eten ;) iets wat er op lijkt.
Na het eten zijn we nog even meegegaan naar hun huis om door te spreken wat de planning van morgen wordt. Inmiddels was het 21uur geweest en zijn we teruggegaan naar het hotel.
Zal wel een goede nacht slapen worden na deze lange dag ;)

• 18 September 2015 - 08:12

Tineke En Bennie:

Hallo Linda en Robin,

Dat was nog een heel eind zagen we, de reis terug naar de USA.
    Fijn hoor dat jullie zo goed zijn opgevangen door jullie internet vrienden.
    Erg aardig dat ze jullie op die manier (met kadootjes) zo verwelkomen.

Dus nu een aantal dagen Boston. Goed dat jullie daar kennissen hebben, die weten toch wel het één en ander over het stadsvervoer e.d. Maakt het uitzoeken een stuk eenvoudiger toch.

Hier is het al 2 weken slecht weer met regen en wind. Bij jullie dus wel goed, dat is maar goed ook.
    Veel plezier in Boston en we zien de belevenissen wel weer in de reisverslagen.

Liefs van Pa en Ma Visscher