Dag 6: Toronto - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 6: Toronto - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 6: Toronto - Ottawa

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

13 September 2015 | Canada, Ottawa

Nu waren we wel op tijd voor het ontbijt! ;)
Het was alsnog wel aardig druk, maar na eventjes wachten konden we aanschuiven met ons ontbijt.
Hierna hebben we onze spullen gepakt en hebben we uitgecheckt.
Nu was het tijd om op weg te gaan naar de hoofdstad van Canada; Ottawa!
De autorit begon niet vlekkenloos, want de auto gaf ineens een melding aan. Bleek dat 1 van de voorbanden leger was dan de andere banden. Gelukkig geen lekke band, want na het oppompen bij de benzinepomp was ook de melding verdwenen.
De eerste 20 minuten waren droog, maar daarna kwam de regen. Het was ook al een koele dag (15-18graden), echt Nederlands weer! :p
Na zo'n 2uur te hebben gereden zijn we even wat gaan lunchen in het plaatsje Belleville. We dachten naar de Denny's te gaan, maar tot onze verrassing zat er een heel groot winkelcentrum met keuze zat! We hebben hier een broodje gegeten bij de 'Tim Hortens' en nog hier en daar in de winkels gekeken, waarna we weer verder gingen richting Ottawa.
De rit was 1 en al regen (geen stortbuien meer gelukkig). Het leek eigenlijk alsof we gezellig over de Veluwe aan het rijden waren, zo zag de natuur eruit. Maar, toch was het mooier als in Nederland. Iets meer variatie in de begroeiing en het landschap was heuvelachtiger.
Ongeveer 20minuten voor aankomst bij ons hotel was het weer droog. Goeie timing.
We hadden al waanbeelden van de drukte in en om Toronto, maar bij de hoofdstad was niets te merken van opstoppingen en/of files! Het is natuurlijk ook zaterdag, maargoed alsnog was het heerlijk rustig rijden.
Het hotel was eenvoudig te vinden en er was zelfs nog parkeerplaats voor de deur om even in te checken. Ze werken her met 'valet parking' dat betekent dat je de sleutel inlevert en het personeel de auto in en uit de garage zet. Zelf kun je dat niet doen, die keuze is er niet. Je kunt hem wel ieder moment weer terug krijgen hoor, maar dan wordt er wel verwacht dat je de persoon een fooi geeft.
We hebben een kamer op de 11e verdieping (van de 17) midden in downtown Ottawa. We zitten in een hotel die dik boven onze stand is haha; het Sheraton hotel. Lekker luxe! (With special thanks to Mr en Mrs Klein, who are following this blog too, but can't understand our amazing Dutch language)
Omdat het inmiddels al etenstijd was gingen we maar even op zoek naar een plekje om iets te eten. We hebben iets aziatisch gegeten in het Rideau Centre. Heel apart, want vlak nadat we besteld hadden sloten alle eetgelegenheden daar, terwijl het nog maar 19u was.
Hierna zijn we (door de regen) teruggelopen naar het hotel.
We hebben nog even gekeken wat we morgen gaan doen waarna we enorm zijn gaan snurken. Door de weeromslag en alle airco's overal zijn we namelijk nogal verkouden geworden haha ;)

Vandaag geen foto's gemaakt helaas. Morgen wel weer :)

• 13 September 2015 - 09:45

Tineke En Bennie:

Hoi Linda en Robin,

Zo te lezen, was het een rustige tussendoor dag. Mag ook wel na die drukte in Toronto.
    Wat doen jullie zoal nog meer dan eten, hahahaha.
    Doe al onze Canadese familieleden de groeten van ons. Dat zijn er nogal wat van zowel Tineke als van Bennie's kant.
    We zijn benieuwd wat jullie de volgende dagen weer gaan beleven.