Dag 1: Zwolle-Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 1: Zwolle-Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 1: Zwolle-Washington DC

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

08 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag was het zover! Het vertrek naar the USA.
De vader van Linda heeft ons weggebracht richting Schiphol, waar het toch aardig druk was! We waren er 2,5u vantevoren, maar die tijd was zeker nodig met al het oponthoud bij het inchecken e.d.
Normaal kun je je inchecken bij een zuil, maar op 1 of andere manier pakte hij de paspoortgegevens van Robin niet, dus moesten we achteraan in de rij gaan staan.
Uiteindelijk de douane inclusief bodyscan doorstaan, waarna we naar de gate konden gaan. Het vliegtuig stond al netjes te wachten ;)
Bij de gate checken ze nog 1x je boarding pas en paspoort. Linda's paspoort werd ' geweigerd' en er volgde een extra check; een swab-test. Hierbij vegen ze met een test doekje over je kleding en enkele spullen van je om vervolgens te zien of er o.a. geen drugs wordt aangetroffen. Uiteraard werd er niets aangetroffen haha.
Na een enorrrrrrm lang stuk te hebben getaxied kwamen we aan op de polderbaan.
De vlucht verliep goed, geen rare dingen gebeurd. Een klein beetje turbulentie gehad alleen. Na ruim 7uur vliegen kwamen we aan op Dulles airport. Dat was gelijk te voelen want het was 31graden celsius! Pff.. dat waren we even niet meer gewend in het herfstige Nederland.
Nadat je uit het vliegtuig kwam werd je van de ene kant van het vliegveld naar de overkant getransporteerd via een shuttle. Nou, het is dat het niet anders kon, maar dat ding zag er belachelijk uit. Het leek net een uit de kluiten gewassen huifkar die veel te hoog op de wielen stond, met ook nog 2masten(?) Op het dak alsof het een cruiseschip was. Heel apart...
In de terminal moesten we nog langs de douane voor een stempel in het paspoort, Daar was het spitsuur, dus moesten we zo'n 45min wachten. In de verte stonden onze koffers al moederziel te wachten op ons.
Hierna zijn we met een shuttle naar het autoverhuurbedrijf gegaan en hebben we onze Hyundai Sonata opgehaald. Hetzelfde type als vorig jaar.
Linda is toen naar het hotel toegereden.
Nadat we onze spullen in de kamer gezet hadden zijn we wat gaan eten Dit hebben we bij ons favoriete restaurant van vorig jaar gedaan; Buca di Beppo. Een Italiaans restaurant met heerlijke (pasta)gerechten. Dit restaurant was maarliefst 2minuten lopen.
Eenmal uitgegeten was het inmiddels donker geworden.we hebben onze camera's gepakt en zijn toen richting het Washington Monument gereden. Het was echt prachtig om deze enorm hoge 'pilaar' te zien, helemaal zo mooi verlicht. Er waren erg veel toeristen op pad nog.
Ook zijn we langs het witte huis gelopen, raar om dit nu eens in het echt te zien! Aan het eind van onze reis komen we weer terug in Washington (laatste dagen) en zullen we ook overdag nog hierheen gaan.
Maar echt, als je ziet hoeveel politie en secret service er op de been is op een rustige doordeweekse avond.... niet normaal.
Wat we trouwens gelijk al merken is dat de mensen hier echt anders zijn als aan de westkust. Hier in DC voelt het meer Amerikaans aan zoals we van televisie kennen en uit het spel GTA bijvoorbeeld. De manier van praten, constant sirenes die loeien, mensen die skateboarden over straat enz. Grappig om dat na een halve dag al te merken.
De dag was lang, dus hierna zijn we weer richting hotel gegaan. Morgen weer een dag!

Ps: de foto's kunnen even wat vertraagd op deze blog komen te staan. Maar ze komen! ;)

• 08 September 2015 - 05:59

Hemmo:

Een mooi begin van een nieuw avontuur mensen. Ik weet zeker dat ik er net zo van ga smullen als vorig jaar! Have lots of fun!

• 08 September 2015 - 07:05

Bennie:

Fijn dat de vliegreis goed verlopen is en jullie veilig in het hotel zijn aangekomen, want het is idd een hele toestand zo te lezen.
    Gelijk al het e.e.a. van Washington gezien, leuk hoor. We zijn benieuwd naar de rest van de reis.
    Veel plezier en groetjes, Bennie

• 08 September 2015 - 08:54

Pascal:

Wat een onderneming zo'n reis naar de VS. Maar het zal zeker de moeite waard zijn! Wel jaloers op jullie hoor! Have a save trip guys! Liefs

• 08 September 2015 - 10:21

Francis&Jacob:

Hoi Kinderen,

Fijn dat jullie zonder noemenswaardige problemen zijn aangekomen ( Linda met extra schoongeveegde kleding ) wij hopen dan ook dat jullie tweede trip naar Amerika ( Canada ) net zo'n indruk op jullie mag hebben als jullie eerste. We kijken uit naar jullie verdere verslag en de bijbehorende foto's.

XXX

Mams&Paps

• 08 September 2015 - 10:38

Diana:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Geniet van de XXXL tijden daar.
    Toch gek dat ze jou aan moesten houden voor een extra check Linda, waar rook is is vuur zeggen ze weleens toch? ;-).....

Diana

• 08 September 2015 - 11:36

Rene :

Goedemorgen ontdekkingsreizigers!

Fijn dat de vlucht probleemloos verliep, maar wat een geouwehoer op het vliegveld. Het is natuurlijk weer september dus dan worden ze extra panisch met reizigers richting Amerika. Het enige wat ze waarschijnlijk aantroffen na de swab-test van Linda waren blonde labrador haren Lol

Mooi begin met het verlichte Washington monument en de presidents woning. Was meneer Obama nog wakker? We zien de foto's wederom tegemoet!

Veel plezier deze 1e hele dag in Amerika. Meteen een heel interessant begin met een stukje geschiedenis van de Amerikaanse Burgeroorlog in Gettysburg. Wel meteen een stevig stukje rijden van 440 km! Have fun & enjoy the ride!

groetjes dikke kus René