Dag 8; Hurricane - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 8; Hurricane - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 8; Hurricane

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

14 September 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Vanochtend waren we al enorm vroeg wakker omdat we dus zo slecht geslapen hadden in de auto.
We hebben gewacht totdat het enigszins licht was, om dan richting Hurricane te gaan rijden.
De bedoeling was om vandaag Zion National Park te gaan bezoeken, maar we waren zo enorm moe, dat we dat een dag hebben uitgesteld.

De weg was rustig en heuvelachtig, het was mooi om de zon op te zien komen onderweg.
Rond 9.00uur kwamen we aan bij ons motel in Hurricane. Gelukkig een prima motel! :-)
We vroegen of het mogelijk was om eerder in te checken omdat we natuurlijk zo moe waren. Dat kon helaas niet. Ze zaten helemaal vol afgelopen nacht en konden niet eerder als 14uur klaar zijn met de kamers. Er zat helaas niets anders op dan te wachten. Dat alles zo vol zat in de buurt had trouwens te maken met een of andere marathon waardoor een snelweg was afgesloten. Mensen konden dus niet verder.

Om de tijd te doden zijn we naar de Walmart geweest, die zat slechts 2 minuten verderop. Heel vervelend... ;-). We zijn elk gangpad doorgelopen, leuk om al die Amerikaanse producten te zien. Echt niet 1 of 2 soorten mosterd bijvoorbeeld, nee gelijk een stuk of 12 soorten en dan ook nog in verschillende formaten. Ook pringles chips; in Nederland heb je al een stuk of 10 smaken in de supermarkt staan, hier gewoon 3x zoveel! Echt grappig om die enorme keuze aan alles hier te zien. Zoiets mogen ze in Nederland ook weleens uitvinden.

We zijn er trouwens ook achter waarom die Amerikanen zo dik zijn vaak. Echt in de kleinste gehuchten die je tegenkomt zit wel een Burger King, Jack in the Box of Mac Donald. Het kost ook allemaal 3x niets. Maar als je in de supermarkt 2 banenen koopt betaal je de hoofdprijs hoor. We moesten evenveel betalen voor 2 bananen hier als dat we bij de Jumbo in Nederland ruim een kilo bananen halen. Net zo met appels. Ja, dat nodigt niet zo erg uit om gezond te leven dan. Ook frisdrank. 1 flesje van 500ml kun je niet krijgen in de supermarkt, dan moet je gelijk een verpakking van 12 stuks halen. ALLES moet groot. Een zak geraspte kaas? Gewoon een zak van 900gram. Geen idee waar die Amerikanen overal geraspte kaas op doen wil je zo'n zak opkrijgen, maar het verkoopt wel.

Nou, na ons Walmart avontuur was het nog geen 14uur, dus hebben we tot die tijd voor de deur in de zon en schaduw gezeten. We hadden wel de code voor het wifi gekregen, dus we waren wel even zoet.
In de middag konden we eindelijk inchecken en zijn we heerlijk dik 3uur lang gaan slapen. Waren we wel aan toe!

Hierna was het tijd voor avond eten. Om eindelijk eens iets anders te gaan eten als Subway gingen we toch maar weer richting Walmart. We hebben op de kamer een magnetron, dus dat was mooi handig.
We hebben gezellig aan ons kleine ronde tafeltje op de kamer gegeten, met heel mooi uitzicht op een hele grote berg. 'S avonds nog even een was gedraaid in het motel en daarna zijn we weer gaan slapen, lekker in een kingsize bed in plaats van de auto.

Vandaag maar 2 foto's, meer hebben we niet te laten zien vandaag. Morgen wel weer als het goed is.

• 14 September 2014 - 11:23

Bennie:

Hahaha, ja die Amerikanen weten wel van eten, is ook duidelijk te zien. Alles groot, dus ook de keuze in voedsel blijkbaar. Nou ja, in ieder geval een leuke ervaring en leerzaam hoe het niet moet.
    De verslagen zijn altijd leuk om te lezen. Het enthousiasme druipt er vanaf.
    Lekker rustig dagje gehad dus en nu naar het Zion National Park en ik geloof direct door naar Las Vegas toch hè.
    Liefs van Pa Bennie en Ma Tineke Visscher

• 14 September 2014 - 13:25

Antje & Joop:

Hé luitjes wat leuk al die verslagen. Wij hebben in 1996 met een camper door Canada en een klein gedeelte van Amerika getoerd. Wij weten wat jullie bedoelen met die mega grote verpakkingen. Het mooie is dat jullie niet georganiseerd gaan. Geniet en wij wachten weer op het volgende verslag. Liefs van J&A!

• 14 September 2014 - 21:26

Peter & Susan:

Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Heel veel plezier en geniet! Liefs vanuit Assendelft.

• 15 September 2014 - 00:25

Manon:

Altijd leuk om in het buitenland naar de supermarkt te gaan en zeker in Amerika lijkt me. Zal wel heel anders zijn dan onze AH XL ;-)
    Lees dat jullie richting Las Vegas gaan? Gaaf!
    Veel plezier en drive safe!