Dag 3; Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 3; Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 3; Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

09 September 2014 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vandaag hebben we gedag gezegd tegen Los Angeles, want we gingen richting Palm Springs.
Eerst hebben we nog een poging gedaan om bij Venice Beach te komen. Weer waren er geen normale parkeerplaatsen vrij, alleen degene waar je $10 moet betalen wat we er nou net niet voor over hadden om daar 30minuten rond te lopen om alleen wat foto's te maken. Helaas...
We hadden de TomTom inmiddels ingesteld op Cabazon, hier is een groot outlet center van merken zoals Converse, Nike, Vans, Gucci enz enz. De weg ernaartoe was al heel erg mooi. We reden over 6 baans snelwegen omringd door bergen, echt mooi. Het enige wat niet zo mooi was, was de snelweg zelf. Jeetje wat een enorm slecht wegdek zeg! Je kunt het vergelijken met Nederland, wanneer ze nieuw gaan asfalteren en ze de bovenlaag eraf hebben geschraapt. We zagen ook erg veel stukken band liggen langs de weg van auto's/vrachtwagens die een klapband hebben gehad.

Bij het outletcenter was de eerste winkel waar we in gingen ook meteen het hoogtepunt; de Vans store. Hier heeft Linda goedkoop schoenen kunnen kopen voor omgerekent 27euro. In Nederland betaal je voor dezelfde schoenen minimaal het dubbele. Robin heeft een t-shirt gekocht. De rest van de winkels waren wel aardig, maar zoals velen liepen met 10 tasjes vol.. Wij in ieder geval zeker niet. Zo spannend was het niet, maar de ligging van het outletcenter was wel weer heel erg mooi! Hierna zijn we doorgereden naar Palm Springs wat een half uurtje verderop lag.
Toen we Palm Springs inreden wisten we niet wat we zagen. Het was zo ontzettend mooi! Totaal omringd door bergen, dichtbij en veraf. Heel erg veel palmbomen (daarom de naam natuurlijk ;-)) en alle bebouwing was in dezelfde (lage) stijl. Het oogt echt als een mooi, gezellig en vriendelijk stadje.
Nadat we ons hebben ingecheckt in ons hotel/motel zijn we richting de Walmart gereden, 10minuten verderop. De Walmart is echt een enorme "supermarkt" waar je werkelijk alles kunt krijgen. Linda moest deze winkel een keer gezien hebben! Je kunt je dagelijkse boodschappen er uiteraard halen, maar ook meubels, elektronische apparatuur, kleding, autobanden, sportspullen, je kunt het zo gek niet bedenken! Deze Walmart is trouwens 24u per dag open, dus als we niet zouden kunnen slapen...
Na het Walmart-avontuur zijn we doorgereden naar de hoofdstraat (zo enorm groot is Palm Springs overigens niet) en zijn we bij de Mexicaan (Maracas) gaan eten. Het eten was echt heerlijk! We zaten prop en propvol, maar het was ook zo lekker! We kregen sowieso een aardig groot glas water al ingeschonken, maar Robin wilde graag nog een glas cola erbij, zelfde grootte gaf hij aan. Komt de ober terug, had me daar een enorm vat drinken meegenomen! Jeetje wat een glas.. Daar zat echt sowieso wel een liter drinken in. In Amerika moet ook alles groot zijn.
Na het eten was het inmiddels ook wel weer de hoogste tijd om richting hotel te gaan.

Het enige rare en beetje enge is wel dat wij de enige gasten lijken hier. Aan de ene kant is het lekker rustig, maar het doet ons wel een beetje aan een enge film denken. Hele aardige mensen die ons ontvingen hoor, maar wel apart dat wij de enige zijn. En dat terwijl het hotel niet eens bij "red mijn vakantie" thuishoort. Mochten jullie niets meer van ons horen, dan weet je waar we als laatste geweest zijn ;-)

• 09 September 2014 - 17:21

Whacker:

hey hey Rocco and Linda, from your long letter I know you 2 are having a super time. Just wish I could understand it! Welcome to America......love and kisses from Mr. and Mrs. Whacker and the little Whackers

• 09 September 2014 - 19:46

Bennie:

Hoi L & R,
    Zijn jullie dwars door het Joshua Tree National Park geweest of reden jullie er langs. Op Google zag ik dat het een prachtig gebied is. Zo te vernemen, vermaken jullie zich goed. Leuke foto's. Op naar Scottsdale. Lieve groet Bennie

• 10 September 2014 - 14:42

De Grassies:

Hoi, Linda&Robin.
    Wij volgen jullie ook, maar hebben dit nog niet aan jullie kunnen doorgeven.
    Veel plezier en groetjes van de Grassies.