Dag 20: West Chester - Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 20: West Chester - Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 20: West Chester - Washington DC

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

27 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De dag dat we de cirkel van onze roadtrip weer rondmaken!

Vanmorgen niet gewekt door een brandalarm, maar door de wekker.
Eigenlijk lagen we nog heel lekker, maargoed we moesten eruit!
Het ontbijt in het hotel was oke, maar niet heel erg uitgebreid. We zijn echt niet veeleisend, maar een paar plakjes 'normaal' brood zou niet verkeerd zijn geweest. Ze hadden er namelijk alleen bagels liggen als brood. Maargoed, daar hebben we ons ook mee gered :)
Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we op weg gegaan.
We zijn niet direct naar Washington DC gereden, maar via Lancaster.
In dit gebied wonen namelijk veel Amish mensen en die wilden we even zien ;) We zijn veelal op de grotere wegen gebleven om zo niet te verdwalen en ook om geen uren kwijt te zijn hieraan. De rit naar DC duurde namelijk al zo'n 3uur.
Doordat we op de grotere wegen bleven hebben we helaas niet erg veel traditionele Amish mensen gezien, maar wel wat. Mannen met een strohoedje op en vrouwen met een soort kapje op. Daarbij droegen ze sobere kleding. En ze vervoeren zich veelal met paard en wagen, die hebben we ook hier en daar zien staan. Wat we ook veel zagen staan waren verwijzingen naar Nederland. Dan zagen we: 'Old Dutch restaurant' of 'Dutch Wonderland' en zelf hier en daar een molen of nep-tulpen. Wel gek aan de ene kant, want ze hebben een eigen taaltje dat veel op een mix tussen Engels en Duits lijkt; Pennsylvania-Duits heet dat, niets Nederlands aan. Maar die grapjassen vertalen het in het Engels naar: Pennsylvania-Dutch, wat dus wel weer op Nederland slaat. Maargoed, we gaan het ze maar niet vertellen haha.
Voorbij Lancaster zijn we langs Baltimore richting Washington DC gereden.
Eerst richting hotel. Wel grappig, want de eerste keer in DC, 3 weken geleden.. zaten we in het hotel aan de overkant van waar we nu zitten; Het Hilton hotel. We hebben even ingecheckt en zijn daarna direct weer met de auto vertrokken. We moesten vandaag namelijk de auto inleveren! We leveren hem vandaag in omdat je in DC gewoon met de metro overal kunt komen. En daarbij, het hotel vraagt voor parkeerkosten $36 per dag. Dat is een beetje zonde om de auto dan 2 dagen langer te houden terwijl we er dan amper of niet in rijden. Daarnaast zegt Robin dat je voor dit bedrag wel 4 weken in Zwolle kunt parkeren! (Haha geintje hoor!)
Trouwens, het hotel is echt luxe! Haha.. we hadden natuurlijk wel verwacht dat Hilton wat hoger staat aangeschreven dan zomaar een ander hotel, maar dit is echt groots! Kunnen we mooi de laatste 2,5 dag genieten ;)
We moesten de auto bij het Ronald Reagen Airport inleveren, dit is namelijk een heel stuk dichterbij dan Dulles airport waar wij vandaan vliegen.
We waren bijna een half uurtje te laat doordat het op weg naar DC aardig druk was door o.a. een ongeluk. Maar gelukkig was dit geen probleem.
Het inleveren ging echt megasnel! Binnen 5 minuten reden we de poort binnen, hadden we de sleutels ingeleverd en zaten we alweer in de shuttlebus naar het Ronald Reagan airport! Heel bizar.. we hadden een inspectie en wat papierwerk verwacht.
Een kleine 10minuten later waren we op het vliegveld en konden we naar de metro. Vanaf hier zijn we eerst een halte verder eruit gegaan, bij het Pentagon Shopping Center. Want, Robin moest nog een laatste poging wagen om dé schoenen te vinden! Gelukkig zat hier de ' Champs', de schoenenwinkel die we ook in NY hebben bezocht. En tadaa! Ze hadden de schoenen en ook nog eens in Robin zijn maat. Haha eind goed al goed :p
Na deze geweldige overwinning zijn we weer op de metro gestapt en bij de volgende halte uitgestapt; het Pentagon.
Inmiddels was het 18uur geweest, maar gelukkig nog wel licht. We wilden namelijk graag naar het 9/11 memorial gaan. Gelukkig is deze openbaar in de open lucht, dus je kunt er altijd heen gaan als je wil.
Het eerst stuk rond het Pentagon mocht je absoluut geen foto's maken, overal stonden bordjes. Gelukkig mocht dit wel bij het memorial.
Er zijn bij het Pentagon 184 mensen omgekomen door de crash. Alle slachtoffers hebben een 'eigen' gedenkplek gekregen in de vorm van een soort bankje zeg maar. Hieronder liep water in een soort gootje. De gedenkplekken waren op chronologische volgorde neergezet, per geboortejaar. Zo kwam het oudste slachtoffer uit 1933 en het jongste slachtoffer uit 1998. De gedenktekens van de betreffende personen welke uit hetzelfde geboortejaar kwamen, zijn in 1 diagonale lijn geplaatst. Het volgende jaartal ernaast enz. Wanneer het bankje naar het Pentagon gericht staat betekende dat de persoon in het Pentagon aanwezig was, de andere kant op betekent dat het iemand betrof uit het vliegtuig. Wederom was het indrukwekkend om te zien, maar omdat (naar onze mening) de crash op het Pentagon minder in het nieuws is geweest, had de gedenkplaats in NYC meer indruk op ons.
De gedenkplaats lag zo goed als tegen het Pentagon aan, op het plek waar de crash ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Je zag ook wel goed het kleurverschil in de stenen van het gerenoveerde stuk. (Zie foto)
Toen de duisternis zo'n beetje inviel begon het langzaam aan een klein beetje te regenen. Tijd om weer richting de metro te gaan, het was inmiddels ook al 19uur.
Bij Dupont Circle zijn we uitgestapt en zijn we naar ons favoriete restaurant in DC gegaan; Buca di Beppo. Wie ons verslag van dag 1 heeft gelezen zou kunnen denken; daar zijn ze eerder geweest ;)
Het restaurant zit op letterlijk 3 minuten lopen vanaf het Hilton Hotel, mooi makkelijk dus.
Het was echt heel erg druk in het restaurant, het is natuurlijk ook zaterdag avond. Er waren zelfs 2 touringcars vol met Fransen die er ook aan het eten waren. In de stad was ook een evenement, vandaar de drukte denken we.
We hebben weer heerlijk gegeten! Knapperige broccoli en baked ziti! Een lekker pastagerecht is dat, onze favoriet sinds Las Vegas vorig jaar ;)
Toen we tonnetje rond waren, de kakelende Fransen weer in hun touringcar zaten en onze borden leeg waren zijn we richting hotel gerold.
Hier hebben we nog snel even onze zwemkleding gepakt en zijn we nog 45minuten in het verwarmde buitenbad gaan zwemmen. Dat was even lekker! Alleen niet enorm warm, want het waaide wel.
Toen half in onze badkleding, half in onze normale (inmiddels natte) kleding door het luxe Hilton weer naar boven gelopen, naar onze kamer.
Even alle chloor eraf gedoucht waarna we beneden in de lobby nog even zijn gaan internetten. Hier is het gratis, anders betaal je $13 per dag(!) Dacht het niet Hilton.. dan gaan we nog liever bij de Starbucks zitten om de internetten :p Oja, we hebben ook nog een thee gehad beneden in de lobby. Lees: heet water met een thee-zakje, zonder koekje, met suiker nadat we er om vroegen á $4 per kop. Maargoed, we zeuren niet, hadden we maar in een goedkoop tweedehands motel moeten gaan zitten ;)
Morgen nog weer een hele dag sightseeing in DC!

• 27 September 2015 - 10:19

Antje:

Hallo luitjes,

Het zit er alweer bijna op. Het wordt voor ons ook weer afkicken, s'ochtends schaaltje met muesli, reisverslag lezen, foto's kijken. Wat een geluk dat Robin op het nippertje de schoenen heeft gevonden pffffff (hahaha). Wij hebben er enorm van genoten.
    Robin &Linda, geniet nog van de laatste dag en uren. Wij wensen jullie alvast een goede vlucht en welkom thuis in NL/Zwolle, de fam. en hond wachten op jullie!!

Groetjes van Joop & Antje!

• 27 September 2015 - 14:09

Tineke En Bennie:

Hoi Linda en Robin,

Nou dus weer op de plek waar jullie de reis zijn begonnen, wel apart hè.
    Toch ook wel weer fijn om iets herkenbaars te zien na al die gebeurtenissen in de USA en Canada toch.
    Nu lekker nog even Washington doorspitten en dan naar huis.
    Leuk om jullie verslagen steeds te lezen en tevens een stukje geschiedenis mee te krijgen.

Geniet nog maar even van jullie laatste dagen en dinsdag zien we jullie op Schiphol.

Liefs van
    Pa en Ma Visscher

• 27 September 2015 - 16:14

Mei:

Haha.... Hehe Finally THE Shoes! Volgens mij was Robin al begonnen met zoeken hier in Nederland! :-)
    Inderdaad wat de anderen zeggen, zullen de leuke, serieuze, grappige en uitgebreide reisverslagen wel missen! Geniet beiden nog van laatste stukje van jullie vakantie!

Hier op werk/afdeling missen we je humor en je als persoon wel Linda, volgens mij heeft Ernst afkickverschijnselen gehad, want hij mist je omdat je hem terecht vaak corrigeert haha.......! Nu heeft hij even niemand die hem ergens op wijst of hem lekker even te kak zet!! Hihi...... :-)

Groetjes, Mei