Dag 3: Corning - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 3: Corning - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 3: Corning - Niagara Falls

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

10 September 2015 | Canada, Niagara Falls

Weer voor 7uur 's ochtends wakker geworden.. we kunnen nog niet helemaal aan de nieuwe tijd wennen blijkbaar. Vorig jaar eigenlijk geen last van gehad.
Goed, het ontbijt in het motel hebben we maar overgeslagen. We lazen hier gisteravond rare dingen over in de reviews. En niet van 1 persoon maar recente reviews van meerdere personen. Het hele motel was op z'n zachtst gezegd niet echt voor herhaling vatbaar. In Linda's bewoordingen zou het 'skurftig' zijn, maar in normaal Nederlands was de algemene indruk nogal onder de maat. Het bed was wel goed, maar verder was het gewoon een beetje een 'goedkoop' motel. Het was wel populair onder de hil-billies met een pick-up truck ;)
We hebben bij de Walmart maar broodjes gehaald, wat kaas en wat sla. Zo hebben we onderweg ons eigen ontbijt in elkaar gezet ;)
De rit richting de Niagara falls was zo'n 3,5uur.
Onderweg kwamen we (op zo'n 1,5uur van Niagara Falls af) in een ENORME wolkbreuk terecht. We zagen al dat we een donkere lucht tegemoet reden, maar dit waren echt de Niagara Falls onderweg.
Allemachtig.. we zijn maar even langs de kant van de weg gaan staan, want met de ruitenwissers op de snelste stand zag je ook geen hand voor ogen.
Het water stroomde echt de weg af.
Na zo'n 15min stil te hebben gestaan zijn we maar weer langzaam aan verder gereden. Het heeft nog wel een half uur geregend, maar dit was wel te doen.
Eindelijk kwam dan het plaatsje Niagara Falls in zicht.
We hebben geparkeerd aan de USA-kant, omdat we de Maid of the mist tour gingen doen. De opstapplaats aan de USA kant was namelijk een stuk rustiger, terwijl je dezelfde route vaarde als de Canadese variant.
Na heel wat gezoek hadden we eindelijk het punt gevonden waar je tickets kon kopen.
Hier kregen we een prachtige blauwe, XXXXXL poncho voor op de boot.
Deze tour hield namelijk in dat je op een soort veerpontje langs de USA-falls vaart, en daarna in de Canadese falls (Horseshoe falls) omkeerd en weer terug vaart.
We wisten wel dat we nat konden worden natuurlijk, want je vaart praktisch tussen de watervallen door, maar niet dat we eruit zouden komen te zien als 2 verzopen katten! Allemachtig, we kregen even een flashback van die wolkbreuk onderweg!
Hoe dan ook was het het wel waard, want het is wel bijzonder dat je zo dichtbij zulke krachige watervallen kunt komen. Het is echt niet te geloven met wat voor een geweld dat water naar beneden klettert. Als je dat zo ziet vallen denk je haast dat het toch wel een keer moet ophouden met stromen.
Toen we weer terug kwamen zijn we nog even door het Niagara Falls state park gelopen om foto's te maken van de watervallen vanaf de zijkant. Het weer was inmiddels weer heerlijk, zo'n 25 graden. De voorspelling was slechter! Het was trouwens helemaal niet druk! Wel prettig dat het hoogseizoen een beetje voorbij is, kun je tenminste ook alles wat beter zien en natuurlijk wat fijner foto's maken.
Toen we het aan de USA-kant wel hadden gezien zijn we via de rainbowbridge overgestoken naar de Canadese kant van de watervallen.
Het is een normale grensovergang welke gesloten is. Dat betekent dat je dus langs de douane moet. Er zat best wel een strenge douanier (met kogelvrij vest) aan het hokje die wat vragen stelde; wat kwamen we doen, waar kwamen we vandaan enz. De antwoorden waren goedgekeurd en we kregen weer een stempel in ons paspoort! :D
Haha we zeiden al van tevoren; we vragen wel een stempel hoor! Maar dat hoefde niet, we kregen hem sowieso al ;)
Na eventjes zoeken kwamen we aan bij ons motel/hotel voor vandaag. Het ziet er minimaal 10x beter uit als Corning, dus dat is wel prettig ;)
Ook is er een (binnen)zwembad, dus die moet morgen ook nog even worden uitgeprobeerd.
Na het inchecken zijn we naar de boulevard gelopen waar we foto's hebben gemaakt van de Niagara Falls, vanaf de Canadese zijde dus. Ook een erg mooi uitzicht, en echt een aanrader om juist aan de Canadese kant te verblijven. Ook het stadje is hier veel leuker als aan de USA-kant. Daar ziet het er wat aftands uit. Een beetje net-niet en proberen mee te lliften op het succes van de Canadese kant.
Hierna zijn we naar de hoofdstraat gelopen op zoek naar een plek om te eten. Het is een Italiaan geworden, met heerlijke pizza's!
Ze waren erg lekker, en gingen ook weer met een volle (bolle) buik richting motel. We hebben onze camera's gepakt en zijn weer richting boulevard gelopen. Het was inmiddels namelijk donker en dan gaan de lichten bij de watervallen aan. Beide watervallen (de rechte USA watervallen en de Canadese hoefijzer watervallen) zijn dan in afwisselende kleuren te zien.
We dachten even slim te zijn om via een andere, kortere(!) weg hier naartoe te lopen. Nou...........we hebben die pizza er met die wandeling wel weer afgelopen. Man man...dikke omweg omdat we klakkeloos een kant opliepen waar het dus helemaal niet was. We stonden op een gegeven moment achter de waterval, blijkbaar kon dat ook.
Hoe dan ook, na een lange wandeling waren we wel op de plek waar we moesten zijn. Hier hebben we erg mooie foto's kunnen maken van de gekleurde watervallen.
Toen alles in 10-voud was vastgelegd zijn we met zere voeten aan de terugreis naar het hotel begonnen.
Inmiddels was het bijna 22.30uur en waren we echt wel even bekaf.
Voor nu gaan wij slapen. Morgen zullen we de tour behind the falls nog gaan doen, alvorens we richting Toronto vertrekken.

• 11 September 2015 - 00:24

Bennie En Tineke:

Wat een prachtige foto's van jullie bij de Niagara Falls. Leuk ook die Teletubbies/Smurfen outfit, hihihi.
    De reis verloopt blijkbaar voorspoedig en het is voor het thuisfront leuk om jullie verslagen te lezen en zodoende toch ook een beetje jullie reis mee te kunnen maken.
    Blijf lekker genieten en we zijn weer naar het volgende verslag met nieuwe belevenissen.
    lieve groet, Tineke en Bennie