Dag 2: Washington DC - Corning - Reisverslag uit Corning, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 2: Washington DC - Corning - Reisverslag uit Corning, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 2: Washington DC - Corning

Door: Robin&Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

09 September 2015 | Verenigde Staten, Corning

Ons bioritme zat ons vandaag een klein beetje dwars, we waren namelijk al om 6.15uur wakker! In Nederland was het toen al 12.15uur natuurlijk..
Nouja, konden we ook iets eerder weg, wat achteraf ook wel handig bleek te zijn qua reistijd.
Het was een warme dag! Het was zo'n 94-97graden Fahrenheit, dat komt neer op 34-36graden Celsius. Was wel even zweten!
Eerst zijn we naar een Walmart in DC gereden om daar wat broodjes en wat drinken voor onderweg te halen. En daarnaast gewoon om gewoon even te neuzen natuurlijk ;)
Na tig omleidingen en een tomtom die telkens maar wilde dat we ons om zouden keren, waren we eindelijk bij de Walmart aangekomen. Het was geen hele grote, maar ze hadden er wel wat we nodig hadden.
Hierna zijn we via de grote verkeersdrukte langzamerhand vanuit DC vertrokken, noordwaarts richting Gettysburg National Military Park.
Het was een rit van ruim anderhalf uur.
Het duurde even voordat we het visitor center hadden gevonden, die lag nogal verstopt. Hier hebben we een park-map gehaald en zijn we aan de self-guided auto tour begonnen. Oja, we hebben ook de gemiddelde leeftijd van de bezoekers flink omlaag gebracht.. het leek een beetje een 50+ feestje haha.
Gettysburg nat. Military park is trouwens een groot gebied waar in 1863 een grote historische 'slag' heeft plaatsgevonden, die overigens 3 dagen duurde.
In het park vind je talloze monumenten om de (overleden) soldaten de eren. Ongeveer elke staat en vele speciale eenheden hebben er een monument. Ook staan er tig kanonnen (dat was karakteristiek voor die tijd). Nou, we kunnen geen kanon meer zien kan ik je vertellen...
Ook is er op/in Gettysburg een hele grote militaire begraafplaats. Hier zijn we ook overheen gelopen. Was wel indrukwekkend om al die grafstenen (alle vormen en maten) te zien.
We zijn niet bij elk uitkijkpunt onderweg gestopt want dan ben je ruim 3uur bezig.dat hadden we er niet voor over. We hebben alleen de meer bekende punten bezocht. Met die htte was je blij dat je af en toe weer lekker in de auto met airco zat ;)
Rond half 4 zijn we vanaf Gettysburg naar Corning gereden, nog een rit van 3.5uur. Hoe dichter we bij Corning kwamen, des te heuvelachtiger werd het gebied. Grote beboste heuvels wisselden elkaar af. Je zag al iets kleurverschil komen, maar tijdens de Indian Summer zal het hier helemaal prachtig zijn. Daarvoor zijn we een paar weken te vroeg.
Iets na 19uur 's avonds kwamen we bij het motel aan. Het is een erg simpel motel waar we gelukkig maar 1 nacht blijven.
Ook zijn we vandaag met onze rit in totaal 4 staten doorgereden: D.C, Maryland, Pennsylvania en New York. Toch aardig wat in 5,5uur.
In Corning zijn we heel romantisch uit eten geweest bij de Subway (2 salades + 1.2 liter (40 oz) cherry cola), en hebben gelijk opnieuw een bezoek gebracht aan de nabijgelegen walmart, haha!
Hierna hebben we rustig aan bekeken wat ons morgen te wachten staat, dan zullen we de grens naar Canada oversteken.

• 09 September 2015 - 10:53

Francis&Jacob:

Lyndah & Robin,

Misschien gezien de omstandigheden en tevens de locatie was het handiger geweest de TAM-TAM te gebruiken in plaats van de TOM-TOM. Trouwens wat is er mis met 50 plussers ?

Have a nice day,

Francis&Jacob

• 09 September 2015 - 21:27

Hemmo:

Foto's, foto's, foto's.... (gna gna).
    Maar wel weer een donders mooi verslag. Leuk ook zo'n historisch detail er tussendoor! Dat kan ik zeer waarderen.
    Maar het moet ook gezegd dat ik de teleurstelling deel in bovenstaande reactie over het gebrek aan waardering van 50-plussers. Pff. :)

• 09 September 2015 - 22:07

Bennie:

Hoi Linda en Robin,
    Ook ik begin met jullie opmerking over 50plussers. Erg teleurstellend hoor, maar we zien jullie nog wel terug in Nederland, pas dan maar op.
    Een beetje warrig begin van jullie rondtour, maar dat is nou eenmaal normaal bij jongeren, hahaha.
    De komende dagen, wanneer jullie een beetje hersteld zijn van de reis, komt het allemaal best goed.
    Gettysburg National Park, lijkt me ook erg interessant, maar inderdaad schijnt het nogal een imposant iets te zijn. Dus goed dat julliei een beetje selectief geweest zijn.
    Nu op naar Canada en weer nieuwe belevenissen tegemoet zien. Veel plezier en laat ons weer genieten van jullie verslagen.
    Liefs, Bennie en Tineke