Dag 21; Zwolle - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 21; Zwolle - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 21; Zwolle

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

28 September 2014 | Nederland, Zwolle

Dan nu ons laatste dagboek verhaal!

Vanochtend stond de wekker op tijd, want we gaan vandaag terug naar ons kleine kikkerlandje!
Linda heeft ontbijt opgehaald wat we op de kamer opgegeten hebben. De ontbijtkamer stond vol met egoïstische Fransen die dachten dat ze thuis waren. Sjonge jonge wat een vervelende lui. Ten eerste lopen ze luidruchtig om half 8 's ochtends door de gang heen, nemen de hele ontbijtkamer in beslag, staan rustig de hele tijd in de weg en praten 3 woorden Engels. Gelukkig hadden ze nog wel wat boterhammen voor ons overgelaten. Hele fijne mensen..
Na het ontbijt moesten we de koffers opnieuw inpakken wat nog een hele toer was! We hebben hier ook wat dingetjes gekocht wat natuurlijk ook allemaal mee moest. Met passen en meten is alles in de koffers en onze rugtassen gegaan. Ook onze 8liter mini koelbox moest mee! Haha
Om 10uur stonden we beneden te wachten op onze shuttle, hij kwam 10min later netjes op tijd aanrijden.
Onderweg hebben we nog 2 mensen opgepikt en reden we in totaal met 6 mensen naar het vliegveld. Na zo'n 30min rijden kwamen we daar aan.
De incheckbalie was al open dus we konden zo aansluiten. We schrokken even omdat het bord ook het Delta Airways logo liet zien dat we niet in een KLM toestel zouden zitten, maar gelukkig was het wel gewoon een KLM toestel.
Na het inchecken liep je door richting de douane. Er stond een dikke rij, maar het ging gelukkig aardig snel. Dan moet je alleen niet zien hoe het eraan toe ging, pfff..
Iedereen moest de jas uitdoen, schoenen uitdoen, riem afdoen, pet afdoen en zakken leeghalen. Het personeel wat daar stond was echt onbeleefd en wilde iedereen zo snel mogelijk doordrukken. Het was enorm chaotisch!
Je liep door een bodyscan heen waarna je gefouilleerd werd. Hierna kon je je spullen pakken, terwijl er alweer allemaal andere spullen aankwamen. Als je bukt om je veters te strikken kan in feite iemand anders ondertussen je waardevolle spullen pakken, maargoed. Ook de douaniers zelf kijken niet zo nauw met andermans spullen. Ze gooien nogal met je tas, dit terwijl ze dondersgoed weten dat mensen juist dure apparatuur in de handbagage hebben zitten. Echt belachelijk.
Toen we eindelijk uit deze chaotische rollercoaster kwamen, stonden we in het gedeelte met de winkeltjes en toegang tot de gates.
Waarschijnlijk zijn we in Nederland nogal verwend met winkeltjes op Schiphol, want dit stelde echt niets voor. Niet dat we wilden shoppen, maar meer om de tijd te doden.
We moesten nog 1,5uur wachten totdat we konden boarden.
We zaten bij de gate en zagen het toestel aan komen taxiën, het was inderdaad een KLM joekel ;-).
Het boarden werd op een gegeven moment met 20min uitgesteld omdat het vliegtuig blijkbaar met vertraging was binnengekomen. Tegen 13.30u lokale tijd konden we aan boord.
Iets later als gepland zijn we vertrokken richting Nederland. Net in de lucht had je een heel mooi uitzicht op San Francisco!
Onze vliegroute liep noord-oostelijk door de US heen richting Canada. Boven Canada vlogen we op een gegeven moment het donker tegemoet. Boven Hudson Bay hadden we last van turbulentie. Dat had de piloot al aangekondigd. Voor de mensen die niet weten hoe turbulentie voelt; het lijkt er een beetje op als je vlak voor een treinstation door de wissels heen rammelt, maar daarbij voel je wel dat je stukken naar beneden zakt en weer stijgt, alsof je in een achtbaan bakje zit zegmaar ;-).
Tijdens turbulentie moet je weer op je stoel gaan zitten met je stoelriemen vast. Blijkbaar zaten er doofstomme mensen in het vliegtuig, want ineens liepen meerdere mensen naar de wc.
De stewardess moest meerdere keren ingrijpen om mensen terug naar hun plaats te sturen. Er brandden toch echt overal lampjes dat je je gordel moest om doen.
We hadden het ook getroffen met de mensen voor ons, NOT. Dit waren voor de verandering geen egoïstische Fransen, maar Nederlanders. We zaten boven de vleugel en de rij voor ons zat bij de nooduitgang, waardoor zij alle beenruimte voor zich hebben om languit te zitten. Maar, blijkbaar was dit niet genoeg want toen we net in de lucht zaten werd hoppakee! de stoel naar achteren gedonderd. Echt hele irritante mensen die geen moment stil zaten. Ons beeldschermpje zat in de stoel voor ons, dus dat hele ding ging heen en weer als zij weer eens anders gingen zitten/hangen/liggen. Maarja wat doe je eraan? Om nou 10uur lang ruzie te hebben met je buurman...

Onderweg werden we weer goed verzorgd qua eten en drinken! (Hadden we ook echt nodig na 3 weken ons vol te hebben gedrukt met Amerikaans eten haha) We hebben 2x warm eten gekregen en wat nootjes/chips tussendoor. Ook drinken natuurlijk.
Toen we ongeveer halverwege waren hadden we er wel even genoeg van eigenlijk, het voelde alsof we nog heel lang moesten en onze benen voelden vervelend van het zitten. We hebben wat tv gekeken op het beeldschermpje, wat muziek geluisterd en ineens moesten we nog maar 1uur en 45min, schoot al op!
Niet veel later werd het vlot licht en zakten we al een beetje.
45minuten eerder als gepland zijn we rond 08.30uur geland op Schiphol.
Echt een hele zachte landing was het! Normaal wordt je toch wel door elkaar geschud, ook al de rem erop gaat. Goeie piloot ;-)
45minuten nadat we geland waren hadden we ook onze koffers en zijn we naar de aankomsthal gelopen. Hier stonden de vader en broer van Robin ons op te wachten om ons het allerlaatste stukje van onze reis naar huis toe te brengen.
We waren blij weer in NL te zijn! De reis was echt heel erg mooi, we hebben enorm veel prachtige dingen gezien en meegemaakt, maar het is ook wel weer fijn om in je eigen stad, je eigen huis te zijn en je familie en huisdieren te zien. Ook heerlijk dat je gewoon naar een supermarkt kunt gaan en wat gezonds kunt kopen en ook echt kunt koken.
Wordt voor ons wel even een balansweek ongeveer haha!
Gelukkig was het weer ook hier mooi, dus de overgang is niet zo groot.
In de middag zijn we nog even gaan slapen want we waren toch wel een beetje gebroken door de lange (slapeloze) vlucht.
Wij hadden de hond heel erg gemist en andersom ook, dus die heeft voor deze ene keer stiekem ook een dutje bij ons op bed gedaan.
'S avonds hebben we heerlijk weer zelf (gezond) kunnen koken en lekker televisie kunnen kijken.
Gaat toch niets boven je eigen huisje!

Morgen komt er nog één allerlaatste bericht hier te staan met een soort van samenvatting :-)

• 28 September 2014 - 00:32

Manon:

Fijn dat jullie weer veilig terug zijn! Vond het heel erg leuk om jullie verslagen te lezen. Nu lekker bijkomen en nagenieten.
    Tot snel hoop ik!

Liefs xxx

• 28 September 2014 - 08:21

Eva Rein Peet:

Hallo allebei,

Jullie zijn er weer.... fijn dat jullie idd weer veilig thuis zijn!!
    Ook wij hebben elke dag naar jullie verhalen uit gekeken en genoten van wat jullie allemaal mee hebben gemaakt...., ook voor ons afkicken hoor...
    Het zal echt weer even omschakelen zijn maar idd er gaat niets boven je eigen huisje!

Tot gauw horens,

liefs en xxx van ons 3 de Vriesjes

• 28 September 2014 - 13:41

Bennie:

Hoi Linda en Robin,
    Nou, wij vinden het ook fijn om jullie weer thuis te hebben hoor en mee te mogen genieten van hetgeen jullie allemaal beleefd hebben.
    Jullie verslagen waren echt interessant om te lezen.
    Jullie hond Boj was zo te zien ook heel erg blij, met 4 poten tegelijk sprong hij de lucht in. Heel ontroerend om te zien.
    Nu lekker uitrusten en vooral nagenieten.
    Liefs van Pa en Ma