Dag 9; Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 9; Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 9; Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

15 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen voordat we aan het ontbijt aanschoven. We hadden weer een continentaal ontbijt, weinig keuze maar opzich wel gezellig zo. Om 11 uur hebben we uitgecheckt en zijn we op weg gegaan richting Zion National Park, een half uurtje rijden.
Het was vandaag echt enorm warm, het was 105 graden Fahrenheit = 41 Graden Celsius!
In Zion National Park mag je tegenwoordig niet meer met de auto zelf in het park rijden maar moet je met een shuttlebus. Na 10minuten rond te hebben gereden vonden we gelukkig een parkeerplaats en konden we het park in. Ook in dit park was er 1 lange weg met diverse uitkijkpunten. We zijn met de shuttlebus helemaal naar het einde gereden en zo steeds weer verder naar voren gegaan.
Achteraan begonnen we bij het punt 'The temple of Sinawava'. Grote rotspartijen, daar bestaat heel Zion uit. Met heel veel groen ertussen, en de Virgin river stroomt door het park heen. Hier kon je een trail lopen, de Riverside walk. De naam zegt het al; een wandeling langs de rivier. Het was er mooi, ook kwam er water langs de hoge rotsen naar beneden sijpelen. Deze trail was eigenlijk 1 van de kortste, maar het was zo gigantisch heet dat we blij waren toen we weer terug bij de shuttlebus-halte waren. Onderweg tijdens deze trail kwamen we nog meerdere eekhoorns tegen die zich niets aantrokken van de mensen. We konden op een afstand van een meter foto's van de beestjes maken zonder dat ze zich gestoord voelden. Onderweg stapten we nog bij een paar uitkijkpunten uit waaronder bij Court of the Patriarchs. Dit zijn 3 grote, vrij puntige rotsen die de namen Abraham, Isaac en Jacob hebben gekregen.
We vonden het park mooi, (het had wel een aardig jurassic park-gehalte ;-)) maar we waren er niet van overdonderd. Misschien zijn we wel een beetje te verwend geraakt door al die andere mooie National Parks haha. Alsnog zijn we wel een uur of 4 zoet geweest daar.

Hierna zijn we weer in de auto gestapt en op weg gegaan naar ons eindpunt van vandaag; Las Vegas! Een rit van 2uur en 45minuten.
De weg richting Las Vegas was wederom mooi. Wel kaal qua begroeing, maar heel imposant hoe je tussen de rotsen door rijdt. Je rijd er erg dicht langs was je echt doet beseffen hoe klein wij eigenlijk zijn op de wereld.

Las Vegas, wat een ongelovelijke kermis-stad zeg! O-ver-al neonverlichting, knipperende lichtjes, reclameborden, helikopters en druk verkeer natuurlijk.

We hebben een deluxe kamer gekregen op de 12e verdieping (vd 28 verdiepingen) met uitzicht op het New York New York hotel, waarbij een rollercoaster half binnen en buiten het hotel doorraast. Ja het klinkt gek, dat is het ook... Maar het kan allemaal hier! Ook staat het (mini) vrijheidsbeeld hier buiten voor de deur.
We hebben een mexicaanse burito gegeten en zijn daarna op ontdekkingstocht gegaan.
Toen de zon onder ging en het al snel donker werd zag je Las Vegas bij avond; al-le-maal lichtjes! Heel erg mooi om te zien, ook wel erg chaotisch. Met dat de avond viel, kwamen ook de 'rare' mensen tevoorschijn. We zijn al een stuk of wat dronken vrouwen tegengekomen die echt overdreven lopen te schreeuwen en doen. Mensen lopen er soms ook bij at je je afvraagt of ze wel in de spiegel hebben gekeken. Ze staan gewoon in een bikini eten te bestellen, lopen in veel te korte jurkjes over straat. Ook mensen die niet bepaald het figuur hebben om zo'n jurkje te dragen... Maargoed.
De mannen daarentegen denken dat ze allemaal heel stoer zijn en lopen met blikken en flesjes bier over straat.
We zijn in ons hotel (Excalibur) door het casino heen gelopen, langs wat shops gelopen en ineens stonden we in het hotel ernaast, het Luxor! Je hebt het nieteens door! De hotels zijn echt mega-groot en iedereen en alles loopt erdoorheen alsof het een winkelcentrum is. Je vind er ook vanalles hoor. Eetgelegenheden zitten er in, winkels, bar, casino, alles.
Na een poosje over (een klein stukje van) de Strip te zijn gelopen zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Het was inmiddels ook al 22uur.

De foto's komen eind van de middag (NL tijd) bij dit verslag!

• 16 September 2014 - 00:06

Manon:

Wow lijkt me wel een overgang van de rustige natuurparken naar het hysterische Las Vegas! Gaaf om een keer te zien lijkt me,lekker mensen kijken :)
    Veel plezier!