Dag 4; Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 4; Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 4; Scottsdale

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

10 September 2014 | Verenigde Staten, Scottsdale

Deze morgen zijn we rond 10u vertrokken vanuit Palm Springs.
Eerst hebben we nog in Palm Springs foto's gemaakt omdat dat gisteren niet was gelukt. Zoals jullie aan de foto's kunnen zien, is Palm Springs echt een prachtig stadje! Elke straat die je doorrijdt kijk je wel weer je ogen uit van de palmbomen/cactussen met de bergen op de achtergrond.

Hierna zijjn we doorgereden richting Joshua Tree National Park.
We zijn aan de zuidkant het park binnengegaan en zijn doorgereden naar het visitor center. Hier kregen we een routekaart van het park.
Het was trouwens niet normaal warm vandaag! De auto gaf als buitentemperatuur als hoogste 96°F aan. Dat is als ik me niet vergis 48°C. De hitte is hier wel droger als in Nederland, maar de zon brandt enorm. Het grootste deel van de route zaten we toch in de auto met airco, maar toch..

Het park zelf was ontzettend groot! De route van het zuidpunt naar de eerste echte Joshua Tree was maarliefst 45min rijden en dan was je nog maar in het midden van het park. Maar, het was het zeker waard! Vantevoren waren we niet echt van plan om dat hele park door te touren, maar we zijn blij dat we het wel gedaan hebben. Echt een prachtig park. Er lagen hele goede wegen met speciale uitkijkpunten waar je kon parkeren.
Het landschap veranderde snel van bergachtig en kaal naar grote rotspartijen, naar ineens allemaal cactussen en natuurlijk Joshua tree's. Heel erg mooi en groots.

Aan de noordkant hebben we vervolgens het park weer verlaten om weer door te rijden naar ons eindpunt; Scottsdale, naast Phoenix.

We moesten wel óm Joshua Tree nat. Park heenrijden om daar te komen. Nou ik kan je vertellen, dat was een pokke eind! We hebben zo'n 80miles op een nagenoeg eenzame weg gereden waar ook de bewoonde wereld niet echt aanwezig was. Er woonden hier en daar wel mensen langs de weg, maar je wilt niet weten hoe die 'huizen' eruit zagen. Allemaal gaten in de huizen en ramen, kapotte meubels in de 'tuin' en autowrakken erbij.

Erg mooi landschap zoals je tussen de bergen rijdt, maar ook weer fijn om na zo'n stuk weer in de bewoonde wereld terug te keren.
Onderweg zijn we nog even in Blythe gestopt om wat te eten. Klein plaatsje waar de tijd stilgestaan leek te hebben. Net alsof je zo'n ouderwetse film inwandeld met van die bruin lederen bankjes waar je aan kunt eten. Niemand die je ook met een mobiel bezig ziet zoals je in Nederland iedereen zou zien zitten te facebooken/twitteren enz.

Op zo'n 1,5uur van Phoenix af, hebben we Californië verlaten en zijn we Arizona binnengereden.
Een tijdje later reden we dan in het donker Phoenix in, wat erg mooi was. Je zag Phoenix downtown helemaal in lichtjes. Niet veel later reden we ons hotel in Scottsdale tegemoet, op steenworp afstand van Phoenix. Naast het hotel hebben we nog even samen gepoold waar we ook nog ons avondeten gegeten hebben. Hierna zijn we na een hele lange dag autorijden dan eindelijk naar onze kamer gegaan.

Deze dag alleen al heeft al een enorme indruk op ons gemaakt. En dan te bedenken dat we de Grand Canyon en andere grootse bezienswaardigheden nog allemaal gaan zien!

• 10 September 2014 - 09:43

Bennie:

Hoi L & R,
    Wat een fantastisch mooie foto's. Een hele belevenis hoor.
    Echt geweldig om jullie verslagen te zien.
    Pa Bennie

• 10 September 2014 - 10:33

Eva Rein Peet:

Hee Lin en Robin,

In èèn woord geweldig....!!!
    Wat gaaf om jullie verslagen te lezen en dan die foto`s erbij, kwijl kwijl kwijl....
    We leven helemaal mee met jullie verhalen.
    En idd jullie hebben nog heel wat voor de boeg dus daar komen nog heel wat indrukken bij, geniet er van...

We kijken al uit naar de volgende foto`s, hihihi...

Have a nice trip,

van de 3 de Vriesjes...

• 10 September 2014 - 12:48

Tineke Visscher ( Ma ):

Hallo Linda en Robin,

Pa en ik kijken elke dag uit naar jullie reisverslag, geweldig zo te zien hebben jullie het erg naar de zin.
    Wij kunnen jullie zo mooi volgen, veel reis plezier nog en tot het volgende verslag.

dikke kus, Ma

• 10 September 2014 - 14:35

Whacker:

ha-ha, I like the funny looking American tourists in that one photo.....ha-ha, silly Americans

• 10 September 2014 - 22:17

Hemmo:

Prachtige foto's. Hier en daar ook zo'n prachtige wolkenlucht! Geweldig. En een stadje waar de tijd stil staat, geweldig. Wat kun je dan een hoop doen! :)
    Heel mooi om jullie zo te volgen.