Dag 1 & 2 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin&Linda - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2 Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Robin&Linda

08 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 1 & 2; Los Angeles

Vandaag ging de wekker om 04.45uur. Veeeel te vroeg, maar voor een goed doel; we gaan dan eindelijk naar de USA!

Iets later als de geplande 09.50uur vertrokken we met het vliegtuig vanaf Schiphol.

De vlucht is verder goed gegaan, geen rare dingen. Het viel ons wel op hoe goed we eigenlijk verzorgd werden door KLM. We hebben wat drinken met een zakje nootjes gehad, warm eten +toetje, een bakje ijs en toen nog een keer een broodje. Tussendoor kwamen ze ook nog meerdere keren met drinken langs.

We kwamen 12.05uur plaatselijke tijd aan in LA. (In NL was het toen 21.05u). We werden met een shuttlebus naar Alamo gebracht, waar we de huurauto gingen ophalen. We mochten zelf een auto uitkiezen, de sleutel zat in de deur zodat je hem gelijk mee kon nemen naar de uitgang. We voelden ons als een kind in een snoepwinkel! Er stonden allemaal luxe auto's en mini -van's. Er waren meer mensen die een auto daar mochten uitkiezen, dus we moesten snel de allermooiste auto kiezen natuurlijk! Het is een donkergrijze Hyundai Sonata geworden. Echt een dikke bak! ;-)

De auto is een automaat (heel USA rijdt daar ongeveer in) en bij een automaat is de rem heel erg gevoelig. Je hoeft hem maar amper aan te raken en je staat stil. Robin's eerste rij ervaring was daardoor ook larisch! Haha! Robin wist dat je heeeel erg zachtjes moest remmen. Maar meneer had het gevoel van de handgeschakelde VW Fox van thuis nog in zijn benen, waardoor we gelijk op dg 1 al een enorme whiplash opliepen. Nou, de rem deed het in ieder geval. Hierna is toch Linda maar naar het hotel gereden... We kregen een kamer op de 15e(!) verdieping, met zicht op de stad. Hierdoor zagen we heel mooi vliegtuigen (laag) aankomen die gingen landen. In de verte zien we de bergen die LA omringen. In het hotel hebben we ons even opgefrist, waarna we met de auto de stad in gingen. Het was de bedoeling om naar de Walk of Fame en Venice Beach te gaan. Helaas zat het allemaal niet helemaal mee met de routeplanning en was er totaal geen parkeerplaats te vinden in Venice Beach. We zijn toen via de wijken Beverly Hills en Bel Air terug gereden.Voordat we naar het hotel zijn gegaan hebben we nog wat gegeten bij Denny's. (tip van Mr. Klein ;-))

Rond half 9 zijn we al gaan slapen, we waren heel erg moe door de vlucht.

De volgende dag zijn we na zo'n 12uur te hebben geslapen maar weer eens op pad gegaan.

We zijn eerst naar de Walk of Fame gegaan, dat was erg leuk om het nu eens in het echt te zien al die sterren. Wel allemaal erg commercieel, maargoed dat is echt Amerikaans. Ook zijn we nog even langs High Voltage Ink gegaan, de tattoozaak van Kat von D, bekend van televisie. We zijn ook even naar binnen gegaan, maar helaas was Kat von D niet aanwezig.

Hiernaast was een supermarkt, zijn we even wat drinken gaan kopen. Nou, de Jumbo en Albert Heijn zijn er niets bij hoor. Wat een enorme keuze in van alles! Echt leuk om te zien!

Het volgende punt vandaag was Universal Studio's. Toen we hier liepen voelden we ons echt in Amerika. Allemaal eettenten, neon reclame borden, gift shops enz. Daarna kwam pas de entree van het park. In het park zijn we in diverse attracties geweest gebasseerd op films/series van The Simpsons, Jurassic Park, Shrek enz. Je zit dan in een bankje/karretje met een 3D-bril en zit dan midden in een film. Incl alle bewegingen en zelfs water in je gezicht als iemand niest, of het gevoel van een spin langs je been ;-). Ook hebben we de studio tour gedaan. Met een treintje rijd je dan over het terrein heen waar allemaal films zijn, en nogsteeds worden opgenomen. Was leuk om te zien een keer, maar heel spectaculair was het niet.

Een deel van het park lag lager en was d.m.v, roltrappen te bereiken. Op die roltrappen had je een prachtig uitzicht op de bergen in de verte.

Na een lange dag gingen we iets voor sluitingstijd weer richting de auto. De zon ging al onder toen we nog graag even naar een uitkijkpunt wilden rijden. Op dit punt ben je erg dichtbij de letters van HOLLYWOOD die in de bergen liggen. Hier hebben we wat foto's gemaakt, ook had je mooi uitzicht op de stad zelf, welke nu mooi zichtbaar was door alle lampjes die aangingen.

Nu de zon helemaal onder was en het ook gauw donker werd reden we maar weer richting het hotel. Vlakbij het hotel hebben we nog een hapje gegeten voordat we de hotelkamer opzochten.

• 08 September 2014 - 21:13

Bennie:

Klinkt goed hoor L & R.
    Een leuk begin en het wordt vast een fantastische ervaring, welke jullie nooit zullen vergeten.
    We hebben begrepen dat jullie nu naar Palm Springs gaan en zijn benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Lieve groet van Pa en Ma

• 08 September 2014 - 21:46

Hemmo:

Hey Robin en Linda,
    Nog maar het eerste verhaal en ik zie het al helemaal voor me! Maar dat wil niet zeggen dat ik geen foto's meer hoef te zien, dus die houden we dan tegoed van jullie. Vooral doorrrrrrrgaan, zou ik zeggen en lot's of fun natuurlijk.
    Grtz.

• 09 September 2014 - 00:30

Manon:

Superleuk om te lezen! Lijkt me zo gaaf om al die bekende plekken te zien! Ben benieuwd naar foto's. Lekker genieten samen. Kus